HMSHost en Sourcy lanceren 100% rPET flessenwater op Schiphol


Luchthaven - HMSHost International zet voortaan op Schiphol Airport de 100% rPET flessenwater van Sourcy van Vrumona op de menukaart en in de koelvitrines. HMSHost wil met deze keuze duurzaamheid nog hoger op de kaart zetten.

Vanaf deze maand schakelen alle lokaal geproduceerde flessenwater in de HMSHost locaties op Amsterdam Airport Schiphol over naar de rPET-flessen. Hiermee worden de duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf, dat zich als wereldmarktleider in de voedingsmiddelen- en horecabranche voor mensen die veel onderweg zijn, voor 2030 fors gestimuleerd, zo laat het bedrijf weten. In februari wordt ook bruisend en gearomatiseerd water aan het assortiment toegevoegd.

Voorwaarde

Duurzaamheid is een sterke focus van de samenwerking tussen HMSHost International en Amsterdam Airport Schiphol. Samen werken beiden organisaties aan het bereiken van hun doelen rond nul afval en een circulaire economie in 2030. Met een jaarlijkse verkoop van ongeveer 30 miljoen PET-flessen, benadrukte HMSHost International dit als een grote kans voor besparingen op duurzaamheid over hun 19 landen. In 2019 vormde rPET ongeveer 14% van de grondstoffen voor de gebottelde dranken van HMSHost. Dit initiatief zal naar schatting ongeveer 200.000 kg nieuw plastic en 150.000 kg CO2 besparen. De opname van Sourcy geldt alleen voor Schiphol. “Wij vinden het mooi en symbolisch dat dit oer-Hollandse water, met de Nederlandse vlag en leeuw in het logo, nu op onze nationale luchthaven wordt verkocht. Voor ons was het een voorwaarde dat de petfles voor 100% uit rPET moest bestaan", aldus HMSHost Vice President Commercial, Bastiaan van Asten.  HMS Host verkoopt dagelijks, onder normale marktomstandigheden, 12.000 flessen water op Schiphol.

Nieuwe 100% rPET-fles

HMSHost is het eerste bedrijf dat Sourcy's nieuwe 100% rPET-flessen op voorraad heeft. ”Met de keuze voor 100% rPET wordt Sourcy het meest duurzame mineraalwater voor de Nederlandse markt in PET. Doordat het mineraalwater uit de Utrechtse Heuvelrug afkomstig is, legt het de minste kilometers af naar de Nederlandse consument. Het water zit nu al in een duurzame verpakking en die wordt in 2021 nog duurzamer”, aldus Ferry Poppegaai, directeur Out of Home van Vrumona.

Zero waste Schiphol

Vanuit de samenwerking tussen beide bedrijven en Schiphol wordt ook gewerkt aan het plaatsen van automaten om gebruikte flessen in te zamelen, zodat elke fles van de luchthaven een nieuwe gerecyclede fles kan worden, waardoor er meer kan worden bespaard op verloren plastic. Irene Muysson, hoofd Retail, Food & Beverage en Commercial Services bij Amsterdam Airport Schiphol: “Schiphol werkt ernaar toe de meest duurzame luchthaven ter wereld te worden. Met onze retail en horeca business partners dragen we hieraan bij door bijvoorbeeld te kijken naar afvalreductie en het hergebruik van materialen.”De luchthaven heeft de ambitie te komen tot een zero waste-doelstelling voor 2030.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Pepsi MAX introduceert ‘Challenge your taste’ campagne

Frisdrank – Pepsi Max start aankomende weken een nieuwe campagne: “Challenge your Taste”. Het merk gooide enkele jaren geleden het roer om door de focus volledig te richten op de suikervrije Pepsi MAX en de communicatie te richten op jongvolwassenen. Die strategie heeft het merk geen windeieren gelegd en zorgde voor een boost in omzet. Daarom nu een campagne die zich...

Lees bericht

7UP vervangt groene fles voor transparante versie

Frisdranken - Vrumona, bottelaar van 7UP in Nederland, vervangt met ingang van half februari de iconische groene fles van 7UP van glas en PET voor een transparante fles van ongekleurd PET. Reden van de omschakeling is een volgende stap naar een verdere circulaire economie.

Lees bericht




TivoliVredenburg introduceert circulair systeem voor PET-afval

Duurzaamheid - TivoliVredenburg heeft samen met Vrumona en Bierbrouwerij AB InBev de handen ineen geslagen om een circulair logistiek systeem voor gebruikte PET- flesjes bij het theatergebouw te realiseren. De bedrijven gaan gebruik maken van elkaars logistieke proces door de lege plastic flesje van elkaar mee te nemen.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid