ISS gaat CO2-uitstoot eten en drinken meten


Catering - ISS Facility Services gaat in samenwerking met marktontwikkelingsbureau Foodstep voortaan de CO2-uitstoot meten van de producten die worden verkocht op de ruim 100 cateringlocaties. ISS is de eerste cateraar die de CO2-uitstoot van Food & Beverage integraal in kaart gaat brengen. Voor het uitvoeren van de metingen is ISS een driejarige samenwerking aangegaan met Foodstep. Het meten gebeurt structureel op de huidige en toekomstige locaties van de cateraar. Bovendien meet ISS hoe gezond en duurzaam de verkochte producten zijn. Deze cijfers helpen om de CO2-uitstoot te verminderen en het assortiment gezonder en duurzamer te maken. Halvering in 2021 Foodstep heeft onlangs een nulmeting uitgevoerd die als uitgangspunt dient voor de gezondheids- en duurzaamheidsdoelstellingen die ISS zichzelf heeft opgelegd. ISS wil per 1 januari 2021 een CO2-reductie van 50% realiseren en een suiker- en vetreductie van 25%. Ook wil de facilitair dienstverlener dan een assortiment aanbieden dat voor de helft plantaardig is. Monitor Gezonder Eten & Drinken Om de CO2-uitstoot, gezondheid en duurzaamheid van het assortiment te bepalen maakt Foodstep via de Monitor Gezonder Eten & Drinken gebruik van de inkoopdata van de cateringlocaties. De CO2-uitstoot wordt per producttype, bijvoorbeeld ‘chips’ of ‘rundergehakt’, berekend aan de hand van beschikbare CO2 emissiedata uit verschillende databases. De mate van gezondheid van het assortiment wordt bepaald aan de hand van de meest recente richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum en de verhouding tussen gezonde en ongezonde producten in het assortiment en de voedingswaarden, zoals eiwitten, suiker, vet en zout. Bron: @FoodClicks Catering - ISS Facility Services gaat in samenwerking met marktontwikkelingsbureau Foodstep voortaan de CO2-uitstoot meten van de producten die worden verkocht op de ruim 100 cateringlocaties. ISS is de eerste cateraar die de CO2-uitstoot van Food & Beverage integraal in kaart gaat brengen. Voor het uitvoeren van de metingen is ISS een driejarige samenwerking aangegaan met Foodstep. Het meten gebeurt structureel op de huidige en toekomstige locaties van de cateraar. Bovendien meet ISS hoe gezond en duurzaam de verkochte producten zijn. Deze cijfers helpen om de CO2-uitstoot te verminderen en het assortiment gezonder en duurzamer te maken. Halvering in 2021 Foodstep heeft onlangs een nulmeting uitgevoerd die als uitgangspunt dient voor de gezondheids- en duurzaamheidsdoelstellingen die ISS zichzelf heeft opgelegd. ISS wil per 1 januari 2021 een CO2-reductie van 50% realiseren en een suiker- en vetreductie van 25%. Ook wil de facilitair dienstverlener dan een assortiment aanbieden dat voor de helft plantaardig is. Monitor Gezonder Eten & Drinken Om de CO2-uitstoot, gezondheid en duurzaamheid van het assortiment te bepalen maakt Foodstep via de Monitor Gezonder Eten & Drinken gebruik van de inkoopdata van de cateringlocaties. De CO2-uitstoot wordt per producttype, bijvoorbeeld ‘chips’ of ‘rundergehakt’, berekend aan de hand van beschikbare CO2 emissiedata uit verschillende databases. De mate van gezondheid van het assortiment wordt bepaald aan de hand van de meest recente richtlijnen van de Schijf van Vijf van het Voedingscentrum en de verhouding tussen gezonde en ongezonde producten in het assortiment en de voedingswaarden, zoals eiwitten, suiker, vet en zout. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht

CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht

FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid