Keurmerken belangrijk voor consumenten


Marktonderzoek – Dierenwelzijn keurmerken zijn belangrijk voor consumenten en Max Havelaar is het belangrijkste keurmerk. Bij zes op de tien (61%) Nederlanders spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Dat blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope. Bijna vier op de tien (37%) Nederlanders vinden keurenmerken voor dierenwelzijn belangrijk. Ze zijn het meest populair bij consumenten. Drie op de tien (32%) vinden keurmerken voor eerlijke handel belangrijk. Daarnaast vindt ruim een kwart (27%) keurmerken rondom natuur en milieu belangrijk. Wanneer producten met een keurmerk gekocht worden, betreft het vaak versproducten zoals vlees en vis. Van alle keurmerken is Max Havelaar de bekendste. Het keurmerk voor eerlijke handel dat sinds 1988 bestaat is bekend bij meer dan acht op de tien (84%) Nederlanders. Ruim zes op de tien consumenten zijn bekend met het EKO keurmerk en het Beter Leven Keurmerk is bij 56% bekend. Vrouwen zijn vaker bekend met keurmerken. Het EKO keurmerk is bij 71% bekend en zes op de tien kennen het Beter Leven Keurmerk. Bron: Multiscope Marktonderzoek – Dierenwelzijn keurmerken zijn belangrijk voor consumenten en Max Havelaar is het belangrijkste keurmerk. Bij zes op de tien (61%) Nederlanders spelen keurmerken een rol bij de keuze voor eten en drinken. Dat blijkt uit de Smart Food Monitor, een marktonderzoek van Multiscope. Bijna vier op de tien (37%) Nederlanders vinden keurenmerken voor dierenwelzijn belangrijk. Ze zijn het meest populair bij consumenten. Drie op de tien (32%) vinden keurmerken voor eerlijke handel belangrijk. Daarnaast vindt ruim een kwart (27%) keurmerken rondom natuur en milieu belangrijk. Wanneer producten met een keurmerk gekocht worden, betreft het vaak versproducten zoals vlees en vis. Van alle keurmerken is Max Havelaar de bekendste. Het keurmerk voor eerlijke handel dat sinds 1988 bestaat is bekend bij meer dan acht op de tien (84%) Nederlanders. Ruim zes op de tien consumenten zijn bekend met het EKO keurmerk en het Beter Leven Keurmerk is bij 56% bekend. Vrouwen zijn vaker bekend met keurmerken. Het EKO keurmerk is bij 71% bekend en zes op de tien kennen het Beter Leven Keurmerk. Bron: Multiscope

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





3 miljoen Nederlanders gebruiken online supermarkt

Onderzoek – Het aantal mensen dat online boodschappen doet zit in de lift en is sinds 2016 bijna verdubbeld. Het afgelopen jaar hebben bijna 3 miljoen Nederlanders boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, onderzoek van online onderzoekbureau Multiscope onder 7.300 Nederlanders. Van alle Nederlanders heeft 21% in het afgelopen jaar besteld bij een online...

Lees bericht


Gebruik social media loopt verder terug

Onderzoek – Nederlanders zijn het afgelopen jaar minder social media gaan gebruiken. Het gemiddelde gebruik per dag is in 2019 gedaald tot onder de 80 minuten. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Media Monitor van Multiscope onder 3.600 Nederlanders. Nederlanders besteden samen 1,1 miljard minuten per dag aan social media. Het grootste aandeel daarin hebben WhatsApp (32%), Facebook (32%) en Instagram (8%). Uit het onderzoek...

Lees bericht

Nieuwe top 10 voedselkeurmerken bekend

Keurmerken – Het aantal duurzaamheidslogo’s voor voeding stijgt nog altijd. Dat concludeert Milieu Centraal, dat in opdracht van het Ministerie van Landbouw, Natuur alle keurmerken en bedrijfslogo’s langs de meetlat heeft gelegd. Het aantal duurzaamheidslogo’s bedraagt bijna 100. Slechts 10 keurmerken op voeding zijn duidelijke topkeurmerken, volgens Milieu Centraal.. Voor een duurzame keuze adviseert de voorlichtingsorganisatie consumenten om in de...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid