‘Kroket makkelijkst te verkrijgen in Gelderland’
Analyse – Het Rotterdamse marktanalysebureau Datlinq heeft speciaal ter gelegenheid van de nationale krokettendag op woensdag 10 oktober gekeken hoe het zit met de landelijke verkrijgbaarheid van onze bekendste snack binnen het segment quickservice. De verkrijgbaarheid van kroketten is volgens de gegevens het hoogst in de provincie Gelderland met 85%. De grafiek laat zien hoe het met de verkrijgbaarheid in de overige provincies is gesteld. Op donderdag 1 november organiseert Dalinq een speciale bijeenkomst met nog meer inzichten in de fastservicebranche. Bron: Datlinq
Analyse – Het Rotterdamse marktanalysebureau Datlinq heeft speciaal ter gelegenheid van de nationale krokettendag op woensdag 10 oktober gekeken hoe het zit met de landelijke verkrijgbaarheid van onze bekendste snack binnen het segment quickservice. De verkrijgbaarheid van kroketten is volgens de gegevens het hoogst in de provincie Gelderland met 85%. De grafiek laat zien hoe het met de verkrijgbaarheid in de overige provincies is gesteld. Op donderdag 1 november organiseert Dalinq een speciale bijeenkomst met nog meer inzichten in de fastservicebranche. Bron: Datlinq
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Kwalitaria trakteert kroketten tijdens Nationale Krokettendag
Actie – Cafetariaketen Kwalitaria gaat maandag 9 oktober gratis kroketten uitdelen op de Nationale Krokettendag. De actie is samen met De Bourgondiër en Mora/De Vegetarische Slager georganiseerd.
Lees berichtBidfood neemt Croquetten Boutique over
Overname – Bidfood en de Croquetten Boutique hebben donderdag bekend gemaakt dat ze overeenstemming hebben over een overname van de Croquetten Boutique. Bidfood neemt de het bedrijf per 1 januari 2023 over.
Lees berichtMartijn de Bruin verlaat Datlinq
Persoonlijk - Insights Development Manager out of home bij Datlinq, Martijn de Bruin gaat een nieuwe uitdaging aan.
Lees berichtAlcoholvrij bier steeds beter verkrijgbaar in horeca
Analyse – De beschikbaarheid van alcoholvrije bier varianten in de foodservice segmenten: eten, drinken, sporten, gemak, slapen en evenementen nemen toe. Inmiddels heeft 57 procent van de locaties in deze segmenten alcoholvrij bier beschikbaar, voor pils met alcohol ligt dit op 68 procent. Dat schrijft het Rotterdamse databedrijf Datlinq in een analyse.
Lees berichtNederlandse horeca groeit met 2.500 locaties in 2,5 jaar
Analyse - Het aantal horecazaken neemt al jaren toe en daar is in de afgelopen 2,5 jaar geen einde aan gekomen. Wel is er een afname te zien van bars en cafés die geen eten serveren, mobiele verkooppunten en discotheken. Dat blijkt uit gegevens van Datlinq.
Lees berichtThuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen
Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).
Lees bericht