Landelijke actie ‘Samen Lunchen’ uitgesteld tot 2021


Campagne – De landelijke campagne ‘Samen Lunchen’, om de bedrijfscatering te ondersteunen door mensen vaker te laten lunchen in een restaurant, wordt uitgesteld tot 2021. Verschillende producenten en leveranciers pakten deze zomer het initiatief op in de verwachting dat de maatregelen dit najaar zouden versoepelen en wilden de bedrijfscateraars een steuntje in de rug bieden.

Maar nu de maatregelen weer zijn aangescherpt en thuiswerken de norm wordt, is in overleg met alle aangesloten cateraars besloten om de grootschalige consumentencampagne uit te stellen tot begin volgend jaar. Na een positieve ontwikkeling de afgelopen maanden verwachten bedrijfsrestaurants weer een forse daling in het aantal mensen op kantoor. Mogelijk zelfs dat vanavond nog extra maatregelen worden afgekondigd.

Afgesproken is dat medio november gekeken wordt of de start van #SamenLunchen begin januari realistisch is gezien de ontwikkelingen.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Eventseizoen 2024 geopend met fors meer eventcateraars

Analyse – In april start het evenementenseizoen en volgens cijfers van de Kamer van Koophandel is het aantal fors gegroeid. Het gaat dan om cateringpartijen die zowel festivals, bruiloften, verjaardagen en andere feesten verzorgen. Het handelsregister van de KvK telde er in het eerste kwartaal van 2024 ruim 27.000, dat zijn er bijna 16.000 meer dan vijf jaar geleden, een stijging van 133%.

Lees bericht


BOER&NLekker en platform Lokalist bundelen krachten

Samenwerken - Het korte ketenconcept BOER&NLekker, een initiatief van boerencoöperatie Agrifirm, en bestel- en transportplatform voor lokaal eten Lokalist bundelen hun krachten, met een nieuwe focus op de zakelijke markt. Beide partijen willen met de samenwerking een ‘one-stop shop’ inrichten voor retail, catering en horeca voor directe inkoop bij lokale duurzame boeren.

Lees bericht

Steeds meer cateraars gaan voor plantaardig

Catering - Zestien bedrijfscateraars committeren zich aan de doelstelling van Wakker Dier om dierlijke producten voor een groot deel te vervangen door planten. “Deze cateraars maken samen een gigantische impact voor de dieren,” aldus Collin Molenaar van de organisatie.

Lees bericht




Fabienne Jungerhans nieuwe Sales & Marketing Manager bij Join Program

Benoeming - Fabienne Jungerhans (36) start per 11 mei als Sales & Marketing Manager bij cateraar Join Program. Jungerhans zal niet alleen met beide oprichters de commerciële strategie gaan bepalen en processen optimaliseren, maar tevens zal zij samen met het sales-en marketingteam de ‘disruptieve food movement’ over Nederland gaan uitrollen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid