‘Leo’ realiseert met eerste challenge 9% meer vezels


Catering - Cateraar Leo op het werk! is in het kader van het gesloten nationaal Preventie Akkoord gestart met het promoten van een gezonde levensstijl. Op de locaties waar het bedrijf actief is, is sinds begin dit jaar gestart met een serie health challenges. De eerste resultaten daarvan zijn inmiddels bekend. De health challenges hebben tot doel om gasten bewust te maken van een zaken die passen bij gezond eten en drinken. Leo’s eerste health challenge ging over vezels. Aanbevolen wordt om 30 tot 40 gram vezels per dag te nuttigen, maar de meeste mensen halen dat niet. Op dit moment eten Nederlanders gemiddeld slechts 19 gram vezels per dag. Leo’s wilde daarom met de eerste health challenge dat mensen 5% extra aan vezels gingen nuttigen op alle door hun gecaterde locaties. Succesvol De resultaten van deze eerste challenge zijn meetbaar gemaakt in Leo’s Gezondheids- en Duurzaamheidsmonitor. Inkopen worden door deze monitor gecontroleerd, met als doel inzicht te krijgen in voedingswaarden van alle ingekochte producten. Met een gemiddelde stijging van 9% aan vezels is de health challenge van Leo op het werk! succesvol geweest. Hoe ging Leo op het werk! te werk? Leo’s medewerkers legde de lunchgasten pro-actief uit wat het belang is van vezels voor de gezondheid en voor alle gasten was een informatieflyer aanwezig. Tijdens deze eerste Leo’s health challenge werden er veel vezelrijke opties toegevoegd aan het buffet en werden gasten middels kaartjes gewezen op de keuzes die de meeste vezels bevatten. Eerste in een serie Het verhogen van het aantal vezels is de eerste in een serie. De komende periode wordt gewerkt aan het verminderen van zout en daarna zijn verzadigd vet en suiker aan de beurt. Leo op het werk! streeft er naar dat elke lunchgast ieder dag de gezondst mogelijke lunch nuttigt. Bron: Leo op het werk!/@FoodClicks

Catering - Cateraar Leo op het werk! is in het kader van het gesloten nationaal Preventie Akkoord gestart met het promoten van een gezonde levensstijl. Op de locaties waar het bedrijf actief is, is sinds begin dit jaar gestart met een serie health challenges. De eerste resultaten daarvan zijn inmiddels bekend. De health challenges hebben tot doel om gasten bewust te maken van een zaken die passen bij gezond eten en drinken. Leo’s eerste health challenge ging over vezels. Aanbevolen wordt om 30 tot 40 gram vezels per dag te nuttigen, maar de meeste mensen halen dat niet. Op dit moment eten Nederlanders gemiddeld slechts 19 gram vezels per dag. Leo’s wilde daarom met de eerste health challenge dat mensen 5% extra aan vezels gingen nuttigen op alle door hun gecaterde locaties. Succesvol De resultaten van deze eerste challenge zijn meetbaar gemaakt in Leo’s Gezondheids- en Duurzaamheidsmonitor. Inkopen worden door deze monitor gecontroleerd, met als doel inzicht te krijgen in voedingswaarden van alle ingekochte producten. Met een gemiddelde stijging van 9% aan vezels is de health challenge van Leo op het werk! succesvol geweest. Hoe ging Leo op het werk! te werk? Leo’s medewerkers legde de lunchgasten pro-actief uit wat het belang is van vezels voor de gezondheid en voor alle gasten was een informatieflyer aanwezig. Tijdens deze eerste Leo’s health challenge werden er veel vezelrijke opties toegevoegd aan het buffet en werden gasten middels kaartjes gewezen op de keuzes die de meeste vezels bevatten. Eerste in een serie Het verhogen van het aantal vezels is de eerste in een serie. De komende periode wordt gewerkt aan het verminderen van zout en daarna zijn verzadigd vet en suiker aan de beurt. Leo op het werk! streeft er naar dat elke lunchgast ieder dag de gezondst mogelijke lunch nuttigt. Bron: Leo op het werk!/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht

Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht


Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht

FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid