‘Lowlander brouwt HEMA-biertje met tompouce-smaak’


Bier – Het leek een goede verlate 1 april grap, maar bleek echt waar te zijn; HEMA brengt samen met botanisch brouwer Lowlander een heuse Tompouce Ale uit. Het milkshake-style blond bier (5%) is gebrouwen met vanille en framboos.

De limited edition Tompouce Ale is vanaf 22 april verkrijgbaar via hema.nl en in bijna alle HEMA-filialen in Nederland en België. Volgens een toelichting gaat het om een biertje dat ‘soepel, toegankelijk en perfect gelaagd in zoetheid’ is. Drinkers hebben op die manier volgens Hema het fijne van het welbekende gebakje, vrolijk verpakt in een rozekleurig blikje.

Het is de eerste keer dat HEMA en botanisch brouwer Lowlander de handen ineenslaan. Beide merken deelden op 1 april al een eerste aankondiging over de Tompouce Ale op social media, waarna er duizenden reacties binnen stroomden. Wat leek op een grap, komt nu dan toch echt naar het schap. David Cooke, Unit Director Food bij HEMA, vertelt: “Velen van ons houden van tompouces en bier. Tijdens de lockdown hebben we onszelf de plezierige uitdaging gegeven om eens te kijken of beide te combineren zijn.”

Lowlander heeft die bij veel Nederlanders bekende ‘tompoucesmaak’ nu gevonden in een biertje. Doordat de botanisch brouwer kruiden, specerijen en fruit toevoegt aan het brouwproces, ontstaan de meest uitgesproken smaakcombinaties.

De limited edition Tompouce Ale is te koop voor €2,50 in bijna alle HEMA filialen in Nederland en België en via hema.nl.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Overname HEMA bijna afgerond, Saskia Egas Reparaz nieuwe CEO

Overname – De officiële afronding van de HEMA door investeringsbedrijf Parcom en het investeringsbedrijf van de familie Van Eerd, Mississippi Ventures, wordt verwacht in de week van 1 februari. Na de benodigde goedkeuring van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zal de huidige CEO Tjeerd Jegen aftreden. Saskia Egas Reparaz zal hem opvolgen. Tevens krijgt HEMA een nieuwe Raad van Commissarissen.

Lees bericht

Recordbedrag van 3,4 miljard euro via Tikkie in 2020

Betalingen – In 2020 is er in Nederland voor maar liefst 3,4 miljard euro aan Tikkies betaald, 800 miljoen euro méér dan in 2019. Alles bij elkaar opgeteld, is er sinds de oprichting al zo’n 7,8 miljard euro afgetikt. Het betaalsysteem, een initiatief van ABN Amro, telt inmiddels 6 miljoen gebruikers.

Lees bericht



Steeds meer aanbieders van ‘essentiële goederen’ gaan open

Coronamaatregelen – Er is grote onduidelijkheid over het begrip ‘essentiële goederen’. De norm die het ministerie gisteren aangaf dat minimaal 70% van de omzet uit goederen moet komen die behoren tot de eerste levensbehoeften, biedt geen soelaas. Inmiddels openen steeds meer bedrijven weer hun deuren voor allerhande ‘essentiële goederen’.

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid