Marit van Egmond Foodmanager van het Jaar 2022


Marit van Egomd, CEO van Albert Heijn, is gekozen tot eerste vrouwelijke Foodmanager van het Jaar / Foto bij: FoodPersonality

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres (NFC) in het Scheveningse Kurhaus is Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, gekozen tot Foodmanager van het Jaar. Marit van Egmond is de eerste vrouw die de titel mag dragen. Het is dit jaar voor de 25e keer dat er een Foodmanager van het Jaar wordt uitgeroepen.

De jury motiveerde de keuze voor Van Egmond als volgt: “Marit van Egmond heeft een lange en bijzondere staat van dienst bij Albert Heijn. Kijken we nu terug – vanaf het moment waarop zij stopte als algemeen directeur van Gall & Gall en weer terugkeerde naar Albert Heijn – dan zien we een bijzondere vernieuwingsdrang, eerst in haar rol als verantwoordelijke voor het versassortiment, vervolgens in haar rol van commercieel directeur en sinds 2019 in haar rol van ceo.”

Joost Manassen, voorzitter van de raad van advies van het Nationaal Food Congres, sprak de nieuwbakken Foodmanager van het Jaar toe met de woorden: “Met Marit van Egmond als boegbeeld heeft Albert Heijn zich tot een marktleider ontwikkeld die de evenwichtskunst tussen duurzaam en prijsattractief en tussen online en offline tot in de puntjes beheerst.” Ton van Veen, Foodmanager van het Jaar 2021 en tijdelijk bestuurder van Jumbo, reikte de award uit.

De FoodManager van het Jaar wordt gekozen in drie beoordelingsronden. De raad van advies van het Nationaal Food Congres (het evenement waarop de bekendmaking plaatsvindt) stelt een ‘shortlist’ samen of kiest één kandidaat. Vervolgens buigt een andere jury zich over deze shortlist/kandidatuur, namelijk de vijf laatste gekozen FoodManagers van het Jaar, voor zover zij in de gelegenheid zijn. Dit jaar zijn dat (met daarbij de functies die zij op dit moment vervullen):

• Erik Bras, ceo Signature Foods

• Leo Linders, lid raad van commissarissen Jan Linders Supermarkten

• Laurens Sloot, algemeen directeur EFMI Business School

• Ton van Veen, gedelegeerd commissaris Kon. Jumbo Food Groep

• hieraan is Joost Manassen toegevoegd, voorzitter van de raad van advies van het Nationaal Food Congres .

De verkiezing van de FoodManager van het Jaar is een initiatief van FoodPersonality, mediaplatform voor de levensmiddelensector.

Bron: FoodPersonality/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

BP en AH openen honderdste gezamenlijke locatie

Petrol - BP en Albert Heijn openen vandaag bij tankstation De Kooi in Alkmaar aan de A9 het honderdste tankstation met een AH to go. De uitrol van Albert Heijn to go op BP-tankstations in Nederland startte in september 2021 bij BP Vliete aan de A58 bij Krabbendijke (Zeeland), nu anderhalf jaar later staat de teller op honderd vestigingen.

Lees bericht


‘Naamsbekendheid fritz-kola moet groeien via festivals’

Interview - fritz-kola is al sinds 2008 in Nederland beschikbaar. Vooral in de randstad. Toch is er betrekkelijk weinig bekend over het merk dat in 2003 bij onze oosterburen door twee vrienden in de markt werd gezet. @FoodClicks spreekt met een van de oprichters, Mirco Wolf Wiegert. Hij wil naast internationaal campagne voeren, in Nederland toch vooral werken aan naamsbekendheid via de...

Lees bericht

In ‘bewogen Jumbo’-jaar doet La Place het goed

Jaarcijfers – Het overlijden van Jumbo-grondlegger Karel van Eerd, de gebeurtenissen rondom algemeen directeur en medeaandeelhouder Frits van Eerd en de perikelen rondom de supermarktprijzen, mede door inflatie, zorgden voor een bewogen Jumbo-jaar. De gebeurtenissen hadden veel impact, zo laat Jumbo weten in een toelichting op de jaarcijfers. La Place vormde een goede uitzondering. Met een omzet van €107 miljoen zit de...

Lees bericht

Familiebedrijf Jan Linders wordt AH-franchiser

Supermarkt - Jan Linders Supermarkten en Albert Heijn gaan een samenwerking aan, waarbij het familiebedrijf Jan Linders verder gaat als franchiseondernemer van Albert Heijn. De supermarkten van Jan Linders worden volgend jaar omgebouwd naar Albert Heijn. De samenwerking betekent voor Albert Heijn een aanzienlijke versterking van de positie in Limburg.

Lees bericht



Restaurant NENI lanceert productlijn voor supermarkten

Foodservice - Het Amsterdamse restaurant NENI ligt vanaf deze week met zes eigen producten in de schappen van elf Albert Heijn-winkels in Amsterdam, Utrecht en Pijnacker. NENI is een restaurant met verschillende vestigingen in Europa waar verse en authentieke oostmediterrane gerechten worden gemaakt.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid