Marriott test grab & go-concepten vanuit automaten


Hotels - Naast bedrijven en cateraars zijn ook hotels steeds vaker bezig met onbemande grab & go-concepten. Hotelketen Marriott International Inc. kondigde onlangs een pilot aan met twee contactloze grab-and-go-locaties voor ontbijt en lunch, maar ook een test met een ‘coronaveilige’ en contactloze check-in en check-out.

De testen bij Mariott lopen bij Fairfield Inn & Suites Frederick en Fairfield Inn & Suites Arundel Mills BWI Airport, beide gelegen in Maryland. Het gratis dagelijkse ontbijtbuffet van de hotels wordt nu gepresenteerd in een automaat. In deze automaten vindt de gast elke dag een selectie warme ontbijtsandwiches, zoete- en hartige producten, yoghurt, ontbijtgranen en fruit. Gasten, die een uitgebreider ontbijtpakket willen, kunnen met een app luxere producten bijbestellen en deze direct afrekenen. Het gaat dan om speciale koffies en uitgebreide a-la-carte-items.

Mariott ziet het kioskconcept voor ontbijt en lunch ook als passend in een periode na corona, waarbij uitgangspunt is dat fysiek contact tussen gast en medewerker tot een minimum wordt teruggebracht. Dat gaat zo ver dat de hotelketen niet alleen kijkt naar contactloze check-in en check-out, maar ook naar een contactloze overhandiging van kamersleutels gaat. De gast kan bij dat systeem zelf de sleutels pakken uit een sleutelkastje met uv-straling om virussen te doden. En Marriott staat daarin niet alleen, er zijn zelfs hotels bezig met kiemdodende kledingkasten, waarin gasten hun gedragen kleding kunnen ophangen. 

Het kioskconcept van Marriott is ontworpen en gebouwd door No Brick LLC uit Mamaroneck, NY, gespecialiseerd in geautomatiseerde F & B-oplossingen voor hotels.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten

Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.

Lees bericht



ING ziet horecagroei licht afvlakken

Analyse – Hoewel de verkopen van  maaltijden, drankjes en hotelovernachtingen in de horeca naar verwachting met zo’n 2% stijgen dit jaar, zal die stijging volgend jaar minder zijn. ING Economisch Bureau verwacht dat in 2020 de horecaomzetten met zo’n 1,5% zullen toenemen, een duidelijke vertraging in vergelijking met het gemiddelde groeitempo van 4% in de afgelopen vijf jaar. De groei wordt voornamelijk gerealiseerd...

Lees bericht

Recordjaar voor Bastion Hotels

Hotels - Bastion Hotels kijkt terug op een succesvol 2018. Op basis van de behaalde resultaten is er zelfs sprake van een recordjaar. Zo sliepen er dit jaar nog nooit zoveel mensen in een Bastion Hotel en ontving de hotelketen meer terugkerende gasten. Voor 2019 staan er diverse uitbreidingsplannen op de agenda. Ook uit cijfers van het onafhankelijk onderzoeksbureau STR blijkt de...

Lees bericht


Spaanse Room Mate Hotels opent hotel in Rotterdam

Hotels – De Spaanse hotelketen Room Mate blijft uitbreiden. Onlangs opende de keten het eerste designhotel Room Mate Bruno in Rotterdam. Room Mate Hotels is in 6 landen actief en heeft in de afgelopen 13 jaar 23 vestigingen geopend. Mede daardoor is er het afgelopen jaar een groei gerealiseerd van 180.5%. Room Mate Bruno deelt het gebouw met één van de nieuwste food experiences in...

Lees bericht

ABN-AMRO signaleert flinke groei voor Leisure

Marktcijfers - De sector Leisure kende een forse omzetgroei in het eerste kwartaal van 2017. De sector werd gesteund door een toename in de consumptie en de toename van het toerisme ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Meerdere branches wisten een flinke groei te realiseren.  Zowel de Travel (+19,5%), als de horeca (6,4%) en de foodservice (3,7%) realiseerde duidelijke omzetgroei, blijkt uit de...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid