McCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald's
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
De McCrispy Old Amsterdam combineert de krokante kipburger van McDonald's met de specifieke smaak van Old Amsterdam. “Het enthousiasme tijdens de vorige introductie heeft ons duidelijk gemaakt dat Nederland geniet van deze smaakcombinatie,” aldus Koen Brink, Brand Manager Old Amsterdam Nederland. Deze hernieuwde samenwerking tussen twee iconische merken onderstreept het belang dat McDonald’s hecht aan het verbinden van lokale smaaktradities met hun internationale menu.
Chicken Sensation
Eerder meldde McDonald's ook al de terugkeer van de Chicken Sensation. Volgens de restaurantformule werd op social media opgeroepen om deze klassieker weer op het menu te zetten. Op Facebook werd zelfs een petitie geplaatst die online kon worden ondertekend om de burger weer op het menu te krijgen. McDonald's heeft niet alleen naar deze fans geluisterd door de burger weer terug op het menu te plaatsen, maar geeft de fans ook een podium in de Chicken Sensation commercial.
Bron: McDonald's/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Starbucks en Old Amsterdam komen met Toasties
Introductie - Starbucks en Old Amsterdam lanceren samen een nieuw lunchgerecht: Old Amsterdam Toasties. Consumenten in Nederland en België van de koffieketen kunnen vanaf dinsdag het lunchgerecht met de kenmerkende Old Amsterdam Kaas in twee variaties bestellen.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtING iets positiever over horeca 2025 dan ABN AMRO
Analyse – ING Research en ABN AMRO presenteerden vandaag hun toekomstverwachtingen voor de horeca in 2025. Opvallend is dat ING iets positiever is dan ABN AMRO. Daar waar ING een lichte volumegroei ziet, voorziet ABN AMRO vooral een toenemende druk in de horeca door oplopende kosten en toenemende concurrentie. Beide banken verwachten wel een toename in het aantal faillissementen in 2025.
Lees berichtGouden oogst voor Old Amsterdam bij DLG Award-keuring
Keuring - Old Amsterdam heeft tijdens de DLG-keuring bewezen van uitzonderlijke kwaliteit te zijn door maar liefst negen prijzen in ontvangst te nemen. De Nederlandse kaasmaker werd bekroond met acht gouden en één zilveren award.
Lees berichtMcDonald’s kiest Oatly als alternatief voor in de koffie
Formulenieuws - Haverdrankliefhebbers kunnen voortaan bij alle 264 McDonald’s restaurants terecht voor koffie met Oatly Barista haverdrank. De haverdrank wordt als alternatief geschonken naast de koffie met halfvolle melk, De hamburgerketen reduceert daarmee ook de CO2e-uitstoot.
Lees berichtConsumenten geven weer meer uit in derde kwartaal
Analyse – Consumenten geven weer meer uit. De groei zit vooral bij de uitgaven aan diensten, volgens een analyse van ING Research op basis van ING-data over het derde kwartaal. Te zien is dat de waarde van de consumententransacties in Nederland is toegenomen met 1,4% ten opzichte van een kwartaal eerder.
Lees bericht