Nederland spendeert €7,2 miljard aan gezonde leefstijl
Onderzoek – Nederlanders spendeerden het afgelopen jaar €7,2 miljard aan een gezonde leefstijl. Dat is €600 miljoen meer dan een jaar eerder. Aan voedings- en kruidensupplementen werd €1,6 miljard besteed.
Het meest besteden Nederlanders aan sportlidmaatschappen (28%), blijkt uit de tweede editie van de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. Bijna twee op de drie Nederlanders sporten wekelijks (64%).
Markt stijgt
Nederlanders spendeerden het afgelopen jaar €7,2 miljard aan een gezonde leefstijl. Dat is een stijging van €600 miljoen ten opzichte van een jaar eerder. Nederlanders besteden veruit het meeste aan sport gerelateerde producten en diensten (€5 miljard). Deze categorie maakt 69% uit van de totale markt. Voedings- en kruidensupplementen staan op de tweede plek (23%) met een besteding van €1,6 miljard. Voeding (voedingsadvies, afslankprogramma’s en afslankmiddelen) zijn goed voor €300 miljoen. Dit geldt ook voor gezondheidsmonitoring (apparaten en apps). Deze categorieën hebben elk een aandeel van 4%.
Sportlidmaatschappen
Op product- en dienstniveau heeft het sportlidmaatschap het grootste aandeel (28%). Nederlanders gaven hier het afgelopen jaar ruim €2 miljard aan uit. Dat is €400 miljoen meer dan vorig jaar. Voedingssupplementen volgen met 19%.
Bron: Multiscope/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens
Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.
Lees berichtTevredenheid over Nederlandse hotelketens licht gedaald
Onderzoek - De gemiddelde tevredenheid over Nederlandse hotelketens is het afgelopen jaar licht gedaald van +49 naar +47. De hoogste NPS (+84) had WestCord Hotels. Toch waren de meeste hotelgasten tevreden over hun hotel, want ruim zeven op de tien bezoekers hebben de intentie om terug te keren bij een hotelketen.
Lees berichtDe Beren bekendste restaurantketen Nederland
Onderzoek - De Beren is de bekendste restaurantketen van Nederland (63%). Verder blijkt dat personen tussen de 18 en 35 jaar de meeste ketens herkennen. De geholpen naamsbekendheid varieert per keten en per leeftijdsgroep. De gegevens zijn afkomstig van de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.100 Nederlanders.
Lees bericht1,7 miljoen Nederlanders gebruiken sportsupplementen
Sportvoeding – Nederland telt 1,7 miljoen Nederlanders die gebruikmaken van sportsupplementen. De grootste groep gebruikers zijn de jongeren. De supplementen die het vaakst worden verkocht zijn eiwitten en creatine. Als merk is XXL Nutrition het meest populairs, blijkt uit de Healthy Lifestyle Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders.
Lees berichtKlanttevredenheid dagattracties kent grote verschillen
Onderzoek – Er zijn grote verschillen tussen de klanttevredenheid van de grootste attractieparken, dierentuinen en aquaria van Nederland. Zo scoren Toverland en Hoenderdaell een hoge NPS en SEA LIFE en Dolfinarium een lage. Over het algemeen zijn bezoekers van attractieparken meer tevreden dan die van dierentuinen en aquaria. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van...
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees bericht