Nicole Freid opvolger CEO Timo Hoogeboom bij NGG&F en HAK


Huidige CEO van NGG&F en HAK Timo Hoogeboom en opvolger Nicole Freid in het biologische bietenveld

Benoeming – Nicole Freid, nu verantwoordelijk voor Marketing en Innovatie bij HAK, volgt per 1 september Timo Hoogeboom op als CEO bij Neerlands Glorie Groenten & Fruit (NGG&F) en HAK. Hoogeboom en Freid werkten het afgelopen decennium al samen aan de langetermijnstrategie van HAK.

HAK heeft als doelstelling volledig biologisch te worden de komende jaren en start met de productie van biologische bieten. De eerste bieten zijn dit jaar de grond in gegaan. Het is een weg met onzekerheden omdat niet bekend is of retailers en klanten van HAK daarop zitten te wachten, zo liet Hoogeboom onlangs weten op het FoodService Instituut Nederland (FSIN)-congres. Met het aantreden van Freid zet de organisatie in ieder geval de weg naar verdere verduurzaming voort, zo laat het bedrijf in en toelichting weten.

HAK Fresh

Hoogeboom heeft 11 jaar leiding gegeven aan HAK en wist het bedrijf om te bouwen van een traditioneel groenteconservenbedrijf naar een modern bedrijf met groente in stazakken en een bedrijf dat zich met koelverse producten ook richt op de foodservicemarkt. Nicole Freid is ruim tien jaar bij HAK werkzaam als directeur Marketing en Innovatie. Samen met Hoogeboom werkte zij aan de oprichting van HAK Fresh en was zij betrokken bij de overname van Four Seasons Foods en de groei van HAK in Duitsland. HAK behaalde begin dit jaar de B corp-certificering.

Bron: HAK/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Frans van Engelen volgt Arjen van Strien op bij Hak

Benoeming - Frans van Engelen (37) start per 18 maart als nieuwe commercieel directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant Hak. Van Engelen volgt Arjen van Strien op, die deze rol ruim tien jaar heeft vervuld. Ook treedt Van Engelen toe tot de directie van Hak.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht


HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid