Nominaties GfK Out of Home Formulerapport 2023 bekend


Voor het 8ste jaar heeft Consumer Panel Services GfK de tevredenheid onder gasten van out of home formules onderzocht / Foto bij: GfK

Verkiezing - Voor het 8ste jaar heeft Consumer Panel Services GfK de tevredenheid onder gasten van out of home formules onderzocht. De winnaars worden op 7 november bekend gemaakt. De nominaties binnen hun segment voor ‘Winnaar van het GfK Formule Rapport Out of Home’ zijn nu bekendgemaakt.

De gasttevredenheid van bijna 70 Out-of-Home formules zijn in kaart gebracht. Deze zijn door GfK ingedeeld naar 4 segmenten: Fastservice, Coffee & Lunch, On the Move en At Work. Beoordeling van de formules vindt plaats op basis van het 7 G-model (gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal) en vormt de basis voor de nominaties. GfK signaleert, net als vorig jaar, ook dit jaar weer een stijging van het belang van goedkoop. Volgens het onderzoekbureau is deze toename inherent aan de huidige marktontwikkeling.

De genomineerden van 2023 zijn (in alfabetische volgorde):

Fastservice:

- Eetwinkel

- I love Sushi

- Sushipoint

On the Move:

- AH to go

- Spar

- TotalEnergies

Coffee & Lunch:

- Bagels & Beans

- Bakker Bart

- Brownies & Downies

At Work:

- Appèl Catering

- Hutten

 - Vitam

GfK Out of Home Formulerapport

Het GfK Out of Home Formulerapport geeft een weergave van de ontwikkeling in waardering en loyaliteit onder de gasten van de grotere foodserviceformules van Nederland. Per formule geeft het onderzoek inzicht in de waardering op de 7 G’s (gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal) en de daarbij behorende 35 onderliggende aspecten. Ook andere inzichten zoals ontwikkeling van de mate van loyaliteit en NPS-scores worden uitvoerig in beeld gebracht.

Bron: GfK/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



Omzet horeca plust in tweede kwartaal met 4,5%

Marktcijfers - De omzet in de horeca groeide in het tweede kwartaal van 2023 met 4,5 procent ten opzichte van het voorgaande kwartaal. Ook het volume, de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet, nam toe met ruim 3 procent, laat het CBS weten. De omzet van eet- en drinkgelegenheden steeg met 4,1 procent.

Lees bericht

Johan van der Weerd krijgt plein naar zich vernoemd

Fastservice - Johan van der Weerd heeft tijdens de Horecava afscheid genomen van de Stichting de Lekkerste Wedstrijden. Hij was de founder van het initiatief, dat de creativiteit in de fastservicesector aanwakkert. Om hem te eren kreeg hij een plein naar zich vernoemd; het Johan van der Weerdplein.

Lees bericht


Foodservicesector laat stevige groei zien

Analyse – De groei in foodservice zit er stevig in. Over periode 6 en 7, week 21 t/m 28, (23 mei t/m 17 juli 2022) laat de foodservicemonitor een stijging zien van respectievelijk 31% en 16,6%. Het betreft de groei in de toelevering van eten en drinken in Foodservice ten opzichte van vorig jaar. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar staat het groeicijfer van periode 7 op een...

Lees bericht

Foodservice groeit met 44,4% in periode 5

Cijfers – De periodemonitor van Foodservice XS laat over periode 5, week 17 t/m 20, (25 april t/m 22 mei 2022) met een groei van 44,4% een zeer goede ontwikkeling zien van de foodservicemarkt. Tegelijkertijd wordt gewaarschuwd voor een al te positief beeld van de omzetgroei op termijn, want oplopende inflatie en toenemende kosten bij de consument kunnen gaan zorgen voor krimp.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid