NS en Albert Heijn verlengen samenwerking


Roger van Boxtel van NS en Marit van Egmond van Albert Heijn

Formulenieuws - NS en Albert Heijn verlengen de samenwerking. Beide partijen werken al 20 jaar samen, maar blijven ook de komende jaren samen zoeken naar groeimogelijkheden voor de AH to go winkels op de stations.

De verlenging is op zich opmerkelijk omdat eerder de NS de retailactiviteiten wilde afbouwen, om zich te concentreren op de vervoersactiviteiten. Kiosk vormde een uitzondering vanwege het feit dat veel locaties van dat shopformat op het perron waren gevestigd. Ook het format van de StationsHuiskamer zou bij de NS blijven omdat die specifiek was bedoeld om het wachten van de reizigers aantrekkelijker te maken. De relatie met Albert Heijn werd in de periode dat de exploitatie van de overige retailactiviteiten moesten worden overgedragen verlengd vanwege het aflopen van de overeenkomst en de korte beslistermijn.

In 1999 opende de eerste Albert Heijn to go op station Den Bosch. In de loop der jaren openden tientallen winkels op en rondom de NS stations voor de treinreizigers. Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: " NS was de eerste partner waarmee wij een samenwerking zijn aangegaan om het aantal Albert Heijn-winkels te laten groeien en de 'to go'- formule verder te ontwikkelen. Het is mooi om te zien dat we samen al 20 jaar klanten blij maken met ons assortiment dat naadloos aansluit bij hun behoefte voor onderweg. Ik ben ook blij dat we, zeker na deze impactvolle periode, weer samen winkels kunnen openen zoals onlangs op station Rotterdam Alexander".

Roger van Boxtel, president-directeur van de NS: "Het voelt goed dat we de lange samenwerking met Albert Heijn kunnen voortzetten. De winkels zorgen er mede voor dat een bezoek aan het station als een aangenaam onderdeel van de hele reis wordt ervaren".

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jan Ernst de Groot wordt Chief Sustainability Officer Ahold Delhaize

Benoeming  – Ahold Delhaize kondigt woensdag aan dat Jan Ernst de Groot is aangesteld als Chief Sustainability Officer (CSO). In deze nieuw gecreëerde functie zal hij verantwoordelijk zijn voor het succes van de integrale visie, strategie en doelstellingen van Ahold Delhaize met betrekking tot alle aspecten van ecologische duurzaamheid, gezond eten, sociale impact, ethiek, mensenrechten en bestuur.

Lees bericht


AH, Jumbo, Vrumona en Coca-Cola schaffen plastic handgreepjes af

Samenwerking – In een gezamenlijke boodschap maken Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola en Vrumona bekend dat zij stoppen met de plastic handgrepen op alle multiverpakkingen frisdrank en water zoals deze in Nederland worden aangeboden. De stap leidt tot besparing van bijna 40.000 kilo plastic en maakt meer dan 550.000 kilo plastic beter te recyclen.

Lees bericht

De Graaf Bakeries lanceert vegan frikandelbroodje met Nutri-Score B

Introductie – De Graaf Bakeries heeft een vegan frikandelbroodje ontwikkeld. Het broodje is exclusief voor Albert Heijn gemaakt en maakt onderdeel uit van de nieuwe generatie verse snacks op de bakkerij-afdeling van de retailer, passend bij de behoefte aan duurzame en plantaardige snack. Bovendien heeft het vegan frikandelbroodje een Nutri-Score B.

Lees bericht

AH gaat ‘persoonsgerichte maaltijden’ leveren

Formulenieuws  - Albert Heijn start een nieuwe maaltijdservice. Binnenkort verschijnen de eerste bezorgbusjes in het straatbeeld met de tekst ‘Maaltijd Thuis. Met aandacht bereid, met liefde gebracht.’ Het gaat om ‘persoonsgerichte’ maaltijden voor mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken in de keuken, of op zoek zijn naar gemak, aldus AH.

Lees bericht


AH gaat meer werk maken van gezonde voeding

Formulenieuws – Meer gezonde producten bij de kassa, een apart schap met gezondere tussendoortjes in de winkel en opname van de sportvoeding van de merken Body & Fit en Barebells. Albert Heijn wil meer werk maken van een gezondere leefstijl en past daarom een aantal zaken vanaf maandag aan.

Lees bericht

‘Beter Eten Festival laat zien waar nu AH staat’

Festival – Albert Heijn organiseerde vrijdag 29 en zaterdag 30 april het eerste Beter Eten Festival in Expo Haarlemmermeer. Ruim 13.000 betalende bezoekers brachten een bezoek aan het festival. AH wilde met het event laten zien dat gezond eten nu al toegankelijker en beschikbaar is. CEO Marit van Egmond van AH daarover: “Maar om het eten echt gezond te maken hebben we nog een...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid