Omzet bedrijfscateraars vooral buiten het lunchmoment om


Catering - Van de 3 miljard euro die wordt uitgegeven aan bedrijfscatering wordt maar 1 miljard echt besteed aan het lunchmoment. De rest van de omzet realiseren de cateraars met de (gratis) koffieverstrekking en andere eetmomenten gedurende de dag. Dat blijkt uit het Nationaal Catering Onderzoek van onderzoeksbureau Foodstep. Dat de cateringsector het moeilijk heeft is al langere tijd bekend; er bezoeken minder mensen het bedrijfsrestaurant en ook de gemiddelde besteding daalt. Bij de locaties waar de catering in eigen beheer plaatsvindt loopt de gemiddelde besteding harder terug (-6%) dan bij de locaties die zijn uitbesteed (-1%). Voor een belangrijk deel komt de daling in gemiddelde besteding doordat gasten van een volledige lunch overschakelen naar aanvulling op van huis uit meegenomen producten. Als het gaat om de waardering van de cateraars op aspecten als kwaliteit en prijs, aanbod en gastvriendelijkheid doen ISS catering en Hutten Catering het zeer goed. Opvallend is dat Compass en Sodexo bij de minder beoordeelden cateraars horen. Paresto, de defensiecateraar die mogelijk wordt uitbesteed, doet het op de meeste onderzochte aspecten, samen met schoolcateraar Cormet het slechtst. Opvallend in de uitkomsten is dat aanpassingen en verbeteringen  in de lunchruimte niet altijd gelijk leiden tot een betere beoordeling van de cateraar. Ook aanpassingen in de prijs/kwaliteit van het aanbod vertalen zich niet altijd in een hogere waardering. Voor meer informatie: f.meeuwsen@foodstep.com of f.dobbelsteen@foodstep.com Bron: FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Tags:

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid