SALOMON komt met adviesgids ‘Bad Weather - Good Business’


De cover van de brochure

Inspiratie – Convenience- en vleesleverancier SALOMON wil ondernemers helpen met creatieve ideeën en oplossingen. De interactieve brochure ‘Bad Weather - Good Business’ laat zien wat de horeca kan doen als het weer slechter wordt, maar de omzetten met minder terrasruimte buiten- en binnen toch op peil moeten blijven.

De brochure ‘Bad Weather – Good Business’ is speciaal samengesteld om de horecabedrijven goed voorbereid het herfst-winterseizoen in te laten gaan. Veel ondernemers zijn op zoek hoe zij de omzet in hun bedrijf op niveau kunnen houden met minder beschikbare tafels en beperkingen qua zitgelegenheid. Zeker als de verruimde terrasmogelijkheden als gevolg van buitentemperatuur hun aantrekkingskracht gaan verliezen, is het van belang het bedrijf toch winstgevend te laten functioneren. SALOMON heeft over alternatieve concepten de afgelopen periode gesproken met veel horecaondernemers. Ondernemers uit verschillende regio's en met diverse soorten outlets. En hoewel die gesprekken niet hebben geleid tot één duidelijk antwoord en een pasklare oplossing, zijn er wel tal van mogelijkheden uit die gesprekken ontstaan, die in de brochure zijn opgenomen.

Ideeën

De brochure, die gratis is te downloaden, is verdeeld in de onderwerpen horeca buiten, horeca binnen en nieuwe ideeën & take-away. Zo worden er allerlei mogelijkheden en ideeën gegeven om het buitenseizoen te verlengen door de gasten met warme gerechten en in een gezellige sfeer een alternatief te bieden voor de binnenruimte. Maar ook zodanig dat de ruimte binnen slim wordt gepland en dat er gericht gekeken wordt om de bezoekersfrequentie te verhogen en de hygiëneregels worden nageleefd en zichtbaar worden uitgevoerd.

Maar ook aandacht voor take-away. De sterke groei in afhalen en bezorger is voor mening horecabedrijf een belangrijke omzetmaker geweest de afgelopen periode. Nog niet elk bedrijf is daarmee bezig. Daarom in de brochure ook aandacht voor dit traject. Tips die nieuwkomers in deze bezorgmarkt extra omzet kunnen geven.

Efficiency

Kern van alle adviezen en suggesties is dat alle gerechten zonder veel moeite bereid, warm gehouden, geserveerd en bezorgd kunnen worden. Want ook efficiency in de keuken en het voorkomen van onnodige derving zijn belangrijke onderdelen om het rendement en de marge op peil te houden, zeker in een tijd waarin tal van beperkende maatregelen gelden voor de horeca.

Bron: @FoodClicks

In de brochure slimme menusuggesties voor de herfst- en wintermaanden

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Terug naar de ‘flavor’ op Food Inspiration Days Outdoor

Foodevent - Proeven, ruiken, koken, vergelijken, het kan allemaal op het eerste Food Inspiration Days Outdoor-event in Ede. Het vroegere eendaagse Unplugged heeft plaats gemaakt voor een tweedaags buitenspektakel op het terrein van kaasboerderij Remeker waar op zoek wordt gegaan naar de kern van elk product, of dat nu de kwaliteit, de boer, de teler of de smaak van het...

Lees bericht


Green Heroes demonstraties Salomon FoodWorld via livestream

Actie – Omdat een bezoek aan de keuken als gevolg van de coronamaatregelen niet mogelijk is, organiseren veel fabrikanten demonstraties digitaal. Zo ook Salomon FoodWorld, die met de introductie van hun plant based-productlijn van de Green Heroes & Green Oat burger live demonstraties verzorgen, maar waar de producten gelijk geproefd kunnen worden.

Lees bericht

Actifood organiseert praktische workshop met Remia, Salomon en @FoodClicks

Workshop – Onlangs werd voor de tweede keer een workshop georganiseerd door Remia, Salomon en @FoodClicks. Deze keer in samenwerking met VHC Actifood in Oosterwolde. Tijdens een goed bezochte bijeenkomst kregen de belangstellenden praktische tips hoe zij op een eenvoudige manier een aantal ‘helden’ in het assortiment kunnen maken, of andere opvallende producten kunnen presenteren, waarmee meer marge is te behalen....

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid