Sligro gaat met Promotool horeca helpen met promotie


Groothandels - Sligro en PimpYours slaan de handen ineen om horecaondernemers te ontzorgen op het gebied van professionele promotie voor hun zaak. De Promotool richt zich primair op het fastservicesegment maar is breder inzetbaar. De producten in de tool biedt ondernemers een kans om meer gasten naar hun zaak te trekken, de bezoekfrequentie te verhogen en de gemiddelde besteding te verhogen.

Ondernemers in de fastservice hebben steeds meer behoefte om proactief gasten aan te trekken en om de gemiddelde besteding te verhogen. Voor een belangrijk deel komt dat omdat de concurrentie steeds groter wordt. Ook omdat die concurrentie steeds vaker uit andere segmenten komt. Vooral in steden is er tegenwoordig op iedere straathoek wel een snelle en betaalbare hap te vinden. Met de online Promotool wil Sligro ondernemers de mogelijkheid bieden eenvoudig professionele promotiematerialen te ontwikkelen, zodat bedrijven de concurrentie makkelijker aan kunnen. Alle artikelen die in de Promotool worden aangeboden hebben een focus op het verhogen van traffic, gemiddelde besteding en/of een hogere bezoekfrequentie. Hierbij valt te denken aan onder andere actieflyers, posters, social posts, spaarkaarten en meer.

Ondernemer aan de knoppen

Voordeel van de Promotool is dat de ondernemers zelf bepalen welke producten zij promoten en tegen welke prijs. Bovendien krijgen zij professionele fotografie aangeboden, die in drie verschillende stijlen gratis kan worden ingezet. Ondernemers hoeven verder uitsluitend hun eigen contactgegevens en logo toe te voegen. De Promotool is in overleg met ondernemers tot stand gekomen en richt zich volledig op het inspelen op meer traffic en upsell. Ook is door de samenwerking het gebruik van de tool eenvoudig gehouden en is de service gericht op het feit dat ondernemers met minimale inspanning betaalbare, professionele promotie voor hun zaak kunnen bestellen.

Ondernemers helpen

De uitbreiding van het dienstenpakket met de Promotool voor fastservice past bij de partnerrol die Sligro wil vervullen. “Bij Sligro willen we foodprofessionals en hun gasten niet alleen laten genieten van lekker, goed en eerlijk eten”, zegt solutions manager Manon Selier van Sligro. “We vinden het ook belangrijk om horecaprofessionals te helpen in het verbeteren van hun rendement. Helpen met initiatieven om hun traffic en omzet te verhogen horen daar zeker bij.” Sligro heeft de afgelopen maanden verschillende initiatieven gestart om horecaondernemers te helpen bij hun bedrijfsvoering. Zo startte de groothandel recent De Slimme Keuken en bezorgdienst Mr. Butler in Nijmegen en Den Bosch. Onlangs maakte Sligro ook een samenwerking bekend met Eneco om horecabedrijven te helpen met het verduurzamen van hun energieverbruik.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht




Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht


Sligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar

Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid