‘Spare Rib Express boekt forse groei bij tevreden klant’

Formulenieuws – Fastserviceketen Spare Rib Express boekt vanwege het feit dat veel mensen thuiszitten als gevolg van de coronapandemie fors meer omzet door meer thuisbezorging. Ondanks die toename blijft de klant ook tevreden.
Als gevolg van de coronamaatregelen groeit de totale markt van bezorging. Die van Spare Rib Express is volgens eigen opgave met 49% toegenomen, gemeten vanaf het moment dat de eet- en drinkgelegenheden dicht moesten. Toch zorgt de toename in bestellingen niet voor negatieve reviews, volgens het bedrijf. Sterker nog: de klant blijft tevreden.
Sinds eind 2019 maakt Spare Rib Express gebruik van de feedback-oplossing van Insocial. Op basis van NPS scores wordt de consument gevraagd de bezorgervaring te delen. “Het is opvallend hoe hoog de scores zijn de afgelopen weken, en dat terwijl het aantal ontvangen reviews is verdubbeld. Afgelopen week is het aantal zelfs verdrievoudigd”, aldus woordvoerder van Spare Rib Express.
Waardering
Volgens Spare Rb Express kan de positieve klantbeoordeling verschillende oorzaken hebben. De klant kan water bij de wijn doen, omdat er in deze tijden meer waardering is voor de dingen die er nog wel zijn, of de bezorging verloopt sneller, omdat er minder verkeer is. De woordvoerder: “Wij vragen onze consumenten om hun mening over de kwaliteit van de bezorging en die van de maaltijden zelf. Afgelopen weken scoorden we een 9.1 uit 3.458 reviews op bezorging en een 9.0 op de kwaliteit van het gerecht.” Sinds de start van de meting staat de landelijke overall score met Insocial op een 8.2.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
burgerme sluit zich aan bij vereniging van maaltijdbezorgers
Formulenieuws - Maaltijdformule burgerme sluit zich aan de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers (NLVVM). Daarmee schaart de franchiseformule zich achter de gezamenlijke ambities van ruim 1.200 bezorglocaties in Nederland op het gebied van professionalisering, veiligheid en duurzaamheid in de sector.
Lees berichtNederlander besteedt €1,9 miljard bij fastfoodketens
Onderzoek - Nederlanders geven jaarlijks €1,9 miljard uit bij de grootste fastfoodketens in Nederland. Per bezoek spenderen ze gemiddeld €23. De uitgaven zijn het hoogst bij sushi-zaken en onder 35- tot en met 49-jarigen.
Lees berichtJitha’s Deli start met bezorgen in Emmeloord
Tankstation – Jitha’s Deli, het horecaconcept van Jitha van Staveren, gaat starten met het bezorgen van gerechten vanuit de vestiging in Emmeloord. Dat heeft het bedrijf in Emmeloord bekend gemaakt.
Lees berichtSpare Rib Express start merkcampagne ‘Let It Rib’
Formulenieuws – Spare Rib Express komt met een nieuwe merkcampagne ‘Let It Rib’. In de campagne de ingredienten: verleiding, herkenbaarheid, maar ook humor.
Lees berichtPicnic neemt voortaan ook pakketjes van PostNL mee
Bezorging - Online supermarkt Picnic neemt vanaf donderdag ook retourpakketjes van PostNL mee. Klanten kunnen als hun boodschappen aan huis bezorgd worden de pakketjes gratis meegeven aan de bezorger van Picnic.
Lees berichtBurgerme Nederland kijkt terug op succesvol 2024
Formulenieuws - Fastfood- en bezorgformule Burgerme in Nederland heeft 2024 succesvol afgesloten, zo laat het bedrijf weten. Het is een jaar geweest van groei, innovatie en goede prestaties. Met meer dan 432.055 bestellingen en een gemiddelde maandomzet per vestiging van €53.273,- laat de formule zien dat het een sterke speler is in de bezorgmarkt, meldt het bedrijf in een persbericht.
Lees bericht