the LIVEKINDLY co. wil wereldspeler worden in vegan


Een Oumph!-maaltijd van LIVEKINDLY Collective

Vegan - Een internationaal collectief van vegan merken, the LIVEKINDLY co., heeft met de aankoop van het Zweedse Oumph! een volgende stap gezet in haar ambitie om één van ’s werelds grootste, plantaardige voedingsmiddelenbedrijven te worden.

Het bedrijf is een redelijk onbekende speler, maar de ambities zijn er niet minder om. Niet alleen wil het bedrijf een wereldspeler worden, maar daarnaast heeft het bedrijf de afgelopen maanden, onder leiding van voormalig Unilever-topman Kees Kruythoff, 200 miljoen euro aan investeringen opgehaald. Het bedrijf was al bezig met het overnemen van verschillende veganmerken. Daar is nu  het Zweedse plantaardige vleesmerk Oumph! bijgekomen.

the LIVEKINDLY co. is in maart van dit jaar in New York opgericht vanuit de ambitie om de hele wereld plantaardig en dus milieuvriendelijk te laten eten. Het bedrijf wordt daarin gesteund door een groep internationale entrepreneurs, investeerders en wereldleiders. In hun optiek moet plantaardig het nieuwe normaal worden en dus wordt zoveel mogelijk in de hele keten geïnvesteerd. Daarom werkt het bedrijf samen met zaadtelers, producenten, distributeurs en heeft het als enige partij in de plantaardige voedingssector de hele waardeketen van de productie in bezit.

Aangesloten merken

Merken die bij the LIVEKINDLY co. zijn aangesloten zijn The Fry Family Food Company uit Zuid-Afrika en het Duitse LikeMeat. Recent is daar Oumph! aan toegevoegd. Oumph! biedt een breed assortiment aan bekroonde, plantaardige vleesvervangers en sinds 2015 op de Scandinavische markt. Het bedrijf is onderdeel van het Zweedse ‘Food for Progress’ initiatief dat tot doel heeft wereldwijd een duurzaam en veilig voedselsysteem te helpen creëren.

Groei in vegan

Uit gegevens van onderzoeksbureau IRI Nederland blijkt dat in ons land het aantal plantaardige vleeswaren in de supermarkten tussen 2017 en medio 2019 met 51% is gestegen. Ook zouden de verkopen van vleesvervangers in Nederland in 2019 met maar liefst 30% zijn toegenomen. Daarnaast is de vraag naar plantaardig vlees de afgelopen maanden wereldwijd explosief gestegen ten gevolge van problemen in de vleessector veroorzaakt door het coronavirus. De mondiale omzet van de plantaardige vleesmarkt werd in 2019 geschat op 10,7 miljard euro en zal volgens marktonderzoeksbureau Research and Markets naar verwachting 24,7 miljard euro bedragen in 2025, met een gemiddelde jaarlijkse groei van 15%.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

LikeMeat bedankt Haarlem met plant-based kipburgers

Actie - Op vrijdag 2 september sprak Haarlem zich uit: vanaf 2024 zijn er in die gemeente geen vleesreclames meer te zien in de openbare ruimte. Hiermee heeft de stad een wereldwijde primeur te pakken. Het plant-based merk LikeMeat bedankte Haarlem met gratis Like Chicken Burgers.

Lees bericht


Health Food Wall en LIVEKINDLY slaan handen ineen

Samenwerking - Health Food Wall, met de slimme fridges voor openbare ruimten, slaat de handen in een met plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective. De samenwerking betekent dat het assortiment binnen de fridges wordt uitgebreid met de plant-based producten van Oumph! en LikeMeat.

Lees bericht

Ekomenu start samenwerking met LikeMeat

Samenwerking – De biologische maaltijdbox aanbieder Ekomenu start een samenwerking met het plantaardige voedingsmerk LikeMeat, omdat steeds meer mensen kiezen voor het minderen in eten van dierlijke producten.

Lees bericht

Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees van start

Actieweek – Vandaag gaat de vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees van start. Tijdens deze campagne wordt Nederland bewust gemaakt van de positieve impact van minder vlees eten, en ervaren zij hoe gemakkelijk dit kan zijn. Het animo van partners en andere organisaties is onverminderd groot. Naast vele Nederlanders, supermarkten en producenten, sluiten ook scholen, pompstations, studentenverenigingen en ministeries...

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid