Timo Hoogeboom (ex-HAK) gekozen tot FoodManager van het Jaar


Timo Hoogeboom krijgt de oorkonde behorend bij de Foodmanager van het Jaar uit handen van de winnaar van vorig jaar, Marit van Egmond, ceo Albert Heijn / Foto bij: Guido Benschop/FoodPersonality

Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Timo Hoogeboom, voormalig ceo van Hak, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Hoogeboom komt de titel volgens de jury toe vanwege de manier waarop hij Hak transformeerde van traditionele conservenfabrikant tot een modern foodbedrijf dat een voortrekkersrol speelt in de transitie naar een eetpatroon met minder of geen vlees en daarbij ook nog eens zoveel mogelijk inzet op biologische producten.

Op het Nationaal Food Congres in het Kurhaus in Scheveningen, wordt sinds jaar en dag de FoodManager van het Jaar bekend gemaakt. De uitverkiezing - een initiatief van FoodPersonalty - vond dit jaar voor de 26e keer plaats. Timo Hoogeboom, die inmiddels afscheid heeft genomen als ceo van Hak, werd om zijn uitzonderlijke prestatie en gewaagde koerswijziging bij Hak dit jaar uitverkozen tot Foodmanager van het Jaar 2023. Hoogeboom is daarmee de opvolger van Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn, die de titel vorig jaar toebedeeld kreeg.

Beoordeling

De FoodManager van het Jaar wordt gekozen in drie beoordelingsronden. De raad voor advies van het Nationaal Food Congres (het evenement waarop de bekendmaking plaatsvindt) stelt een 'shortlist' samen of kiest één kandidaat. Vervolgens buigt een andere jury zich over deze shortlist/kandidatuur, namelijk de vijf laatst gekozen FoodManagers van het Jaar.

Bron: FoodPersonality/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Veel retailers worstelen met onderscheidend vermogen

Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.

Lees bericht


AH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren

Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...

Lees bericht

Bas Roelofs volgt Eric Bras op bij Signature Foods

Persoonlijk - Erik Bras gaat terugtreden als ceo van Signature Foods, een bedrijf met de merken Johma, Heks’nkaas en Topking in Nederland. Begin volgend jaar zal hij worden opgevolgd door Bas Roelofs en Herman de Boer als cfo. Dat meldt FoodPersonality op basis van een brief van Bras aan relaties.

Lees bericht

Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering

Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.

Lees bericht



Gemaksformule AH to go bestaat 25 jaar

Formulenieuws – De gemaksformule AH to go van Albert Heijn bestaat 25 jaar. De winkels zijn inmiddels te vinden op stations, universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations, die gezamenlijk per week zo’n 257.000 kopjes koffie schenken. Verwacht wordt dat ook de komende jaren de AH to go-formule zich verder gaat ontwikkelen en groeien.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid