Unilever versterkt plantaardige eiwit-positie met ‘ENOUGH’


Samenwerking - Unilever gaat voor het merk De Vegetarische Slager samenwerken met foodtechbedrijf ENOUGH (voormalig 3F BIO) om nieuwe plantaardige vleesproducten op de markt te brengen. De samenwerking moet de positie van Unilever in de ontwikkeling van plantaardige eiwitten verder versterken.

ENOUGH maakt gebruik van een afvalvrij fermentatieproces om een hoogwaardige proteïne te laten groeien. Natuurlijke schimmels worden gevoed met hernieuwbare grondstoffen, zoals tarwe en maïs. Dat produceert ABUNDA mycoproteïne, een compleet voedselingrediënt dat belangrijke aminozuren bevat en rijk is aan voedingsvezels.

Het eiwit past bij Unilever’s vleesalternatieve merk, De Vegetarische Slager, dat in 2020 met meer dan 70% groeide. Met een breed assortiment vleesvervangers voor flexitariërs, vegetariërs en veganisten, past het in de missie om de grootste slager ter wereld te worden. Carla Hilhorst, EVP R&D voor Foods & Refreshment bij Unilever: “Plantaardige voeding is een van Unilever’s snelst groeiende segmenten en we zijn verheugd om samen te werken met ENOUGH om duurzamere eiwitproducten te ontwikkelen die heerlijk en voedzaam zijn. We zijn enthousiast over het potentieel dat deze technologie heeft voor toekomstige innovaties in ons portfolio, en we kunnen niet wachten om meer plantaardig voedsel te lanceren, dat mensen helpt minder vlees te eten, zonder in te boeten aan smaak. "

Bron: Unilever/ @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



De Vegetarische Slager introduceert de Cordon Blij

Introductie – Ter gelegenheid van de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel introduceert De Vegetarische Slager een vegan variant op de cordon bleu. De Cordon Blij biedt de bekende gelaagdheid van een knapperige buitenkant en een romige kern van vegan ham en plantaardige kaas.

Lees bericht


Unilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank

Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.

Lees bericht


Unilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen

IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.

Lees bericht

Eazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS

Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid