Valora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management


De BackWerk-locatie op Utrecht CS, die in samenwerking met HMSHost is opgezet

Benoeming –  Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.

De benoeming moet de businessunit meer slagkracht geven, zo laat Valora weten. De businessunit Food Service Duitsland bundelt de activiteiten van Valora op de Duitse, Oostenrijkse en Nederlandse markt. De portefeuille omvat de formules Ditsch en BackWerk en, sinds afgelopen november, de overgenomen formule Back-Factory, die op termijn naar de BackWerk formule zal worden getransformeerd. Met deze drie formules is Valora aanwezig op circa 620 locaties.

Integratie

Valora Food Service Duitsland breidt haar managementteam uit om de integratie van Back-Factory in BackWerk te bespoedigen en de positie van de keten als verse foodservice formule te versterken. Dick de Vilder zal het nieuwe hoofd van BackWerk worden. Als voormalig directeur van BackWerk Nederland introduceerde Dick de Vilder het format 7 jaar geleden in Nederland en heeft het sindsdien gestaag uitgebouwd. Inmiddels zijn er op de Nederlandse markt ruim 40 BackWerk vestigingen, waaronder enkele op de Nederlandse treinstations. De Nederlandse BackWerk vestigingen vormen met hun moderne concept tevens de basis voor de strategische ontwikkeling van de formule in Duitsland en Oostenrijk.

La Place

Productontwikkeling speelt in het format van BackWerk een belangrijke rol. Om die reden wordt Angelo Mans benoemd in het directieteam. Mans is lange tijd werkzaam geweest bij de Nederlandse restaurantketen LaPlace en sinds twee jaar hoofd Product Management bij Valora Food Service Duitsland. Als lid van de Raad van Bestuur zal hij nu verantwoordelijk zijn voor het hele proces, van productontwikkeling tot supply chain management. "Wij zijn ervan overtuigd dat wij met de aanstelling van Dick de Vilder en Angelo Mans als bewezen deskundigen de Raad van Bestuur nog meer slagkracht ontwikkelen", aldus Karl Brauckmann, Managing Director van Valora Food Service Duitsland.

Bron: Valora/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht



Omzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen

Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.

Lees bericht

Tweede Nederlandse BrewDog opent op Amsterdam CS

Formulenieuws – BrewDog opent op het Amsterdam Centraal Station de tweede locatie van het café in Nederland. Eerder opende BrewDog al Rotterdam Outpost. Deze BrewDog bar is wel de eerste in Nederland met nieuwe franchise- exploitatiepartner SSP.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid