Van Gelder sluit groentespeciaalzaak de Versmarkt


Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk / Foto bij: Van Gelder

Versmarkt - Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk. De sluiting markeert het einde van een tijdperk voor dé groentezaak. Dankzij de groentezaak kon Van Gelder een halve eeuw geleden beginnen met het leveren aan een drietal horecaklanten.

Door de drie klanten groeide het bedrijf  gestaag door, waardoor de Ridderkerkse onderneming uiteindelijk uitgroeide tot de grootste horecaleverancier van Nederland. Tegenwoordig biedt Van Gelder het grootste assortiment in verse voeding aan voor de foodservice, vanuit een volledig geautomatiseerd magazijn in een van de duurzaamste panden van Nederland.

De afgelopen jaren heeft Van Gelder de focus meer verlegd naar de ontwikkeling van nieuwe producten voor de zakelijke markt. Daarnaast wil Van Gelder de voedselmarkt verder verduurzamen. Het hebben van een eigen groentespeciaalzaak past niet langer binnen de strategische koers van het bedrijf. Gesprekken om de winkel in een andere vorm open te houden hebben tot niets gelei, waardoor he besluit werd genomen de deuren te sluiten.

Hoewel de fysieke winkel sluit, kunnen de klanten wel online blijven bestellen. Bestellingen bij Versbestellen.nl kunnen afgehaald worden in het Experience Center van Van Gelder aan de Krommeweg 10 in Ridderkerk.

Bron: Van Gelder/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Starbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol

Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.

Lees bericht



NielsenIQ: Koreaanse keuken breekt door in Nederland

Analyse - De Koreaanse golf bereikt niet alleen de horeca, maar ook de supermarkten. Wat begon met K-pop en K-drama’s, vertaalt zich nu naar een stevige groei van Koreaanse producten in het Nederlandse retaillandschap. Korean BBQ, kimchi en gyoza zijn niet langer niche, maar mainstream aan het worden. Dat meldt Marten Suurmeijer, senior analist bij bureau NielsenIQ.

Lees bericht

Hoge prijzen zetten kusttoerisme onder druk

Horeca - De Nederlandse kust verliest terrein als toeristische bestemming door snel oplopende prijzen. Een gemiddeld dagje strand kost inmiddels rond de €100, wat buitenlandse en binnenlandse bezoekers doet uitwijken naar goedkopere alternatieven. Dat meldt Sjuk Akkerman van ING.

Lees bericht


Jarige De Echoput opent Wild Atelier en Grand Bistro Echo

Horeca - Ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum heeft De Echoput twee nieuwe horecaconcepten geïntroduceerd: fine dining restaurant Wild Atelier, onder leiding van SVH Meesterkok Jonathan Zandbergen, en het vernieuwde Grand Bistro Echo, voorheen bekend als Restaurant De Echoput.

Lees bericht




© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid