Van Gelder sluit groentespeciaalzaak de Versmarkt

Versmarkt - Na bijna 50 jaar sluit Van Gelder de eigen groentespeciaalzaak de Versmarkt in Ridderkerk. De sluiting markeert het einde van een tijdperk voor dé groentezaak. Dankzij de groentezaak kon Van Gelder een halve eeuw geleden beginnen met het leveren aan een drietal horecaklanten.
Door de drie klanten groeide het bedrijf gestaag door, waardoor de Ridderkerkse onderneming uiteindelijk uitgroeide tot de grootste horecaleverancier van Nederland. Tegenwoordig biedt Van Gelder het grootste assortiment in verse voeding aan voor de foodservice, vanuit een volledig geautomatiseerd magazijn in een van de duurzaamste panden van Nederland.
De afgelopen jaren heeft Van Gelder de focus meer verlegd naar de ontwikkeling van nieuwe producten voor de zakelijke markt. Daarnaast wil Van Gelder de voedselmarkt verder verduurzamen. Het hebben van een eigen groentespeciaalzaak past niet langer binnen de strategische koers van het bedrijf. Gesprekken om de winkel in een andere vorm open te houden hebben tot niets gelei, waardoor he besluit werd genomen de deuren te sluiten.
Hoewel de fysieke winkel sluit, kunnen de klanten wel online blijven bestellen. Bestellingen bij Versbestellen.nl kunnen afgehaald worden in het Experience Center van Van Gelder aan de Krommeweg 10 in Ridderkerk.
Bron: Van Gelder/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Starbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol
Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.
Lees berichtLightspeed introduceert AI-tool ‘Benchmarks & Trends’
Introductie - Lightspeed, leverancier van kassa- en betaaloplossingen voor de horeca, lanceert de AI-tool Benchmarks & Trends. Met deze nieuwe functionaliteit krijgen horecaondernemers toegang tot realtime data over de prestaties van vergelijkbare horecabedrijven in hun omgeving.
Lees berichtNielsenIQ: Koreaanse keuken breekt door in Nederland
Analyse - De Koreaanse golf bereikt niet alleen de horeca, maar ook de supermarkten. Wat begon met K-pop en K-drama’s, vertaalt zich nu naar een stevige groei van Koreaanse producten in het Nederlandse retaillandschap. Korean BBQ, kimchi en gyoza zijn niet langer niche, maar mainstream aan het worden. Dat meldt Marten Suurmeijer, senior analist bij bureau NielsenIQ.
Lees berichtHoge prijzen zetten kusttoerisme onder druk
Horeca - De Nederlandse kust verliest terrein als toeristische bestemming door snel oplopende prijzen. Een gemiddeld dagje strand kost inmiddels rond de €100, wat buitenlandse en binnenlandse bezoekers doet uitwijken naar goedkopere alternatieven. Dat meldt Sjuk Akkerman van ING.
Lees berichtJarige De Echoput opent Wild Atelier en Grand Bistro Echo
Horeca - Ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum heeft De Echoput twee nieuwe horecaconcepten geïntroduceerd: fine dining restaurant Wild Atelier, onder leiding van SVH Meesterkok Jonathan Zandbergen, en het vernieuwde Grand Bistro Echo, voorheen bekend als Restaurant De Echoput.
Lees berichtNieuw convenant servicekosten biedt horeca grip en duidelijkheid
Convenant - Tien brancheorganisaties, waaronder Koninklijke Horeca Nederland en het Vakcentrum, hebben tijdens vastgoedbeurs PROVADA een nieuw convenant voor servicekosten ondertekend. Hiermee worden afspraken over servicekosten in winkel- en horecapanden transparanter, eerlijker en beter onderbouwd.
Lees bericht