Vion wijzigt management foodservice-unit


Management – Vion gaat voor 2020 een aantal managementwijzigingen doorvoeren in de business-unit Vion Food Service. Onder deze divisie vallen de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. De managementwijzigingen worden gedaan om positie van de merken internationaal verder te versterken en innovatie- en marketingkracht verder te vergroten. Vanaf volgend jaar zal het managementteam bestaan uit Jochen Kramer, die verantwoordelijk wordt voor Marketing en Innovatie; Simon Morris (commercie) en Anne Henningsen. Henningsen is al meer dan tien jaar lid van het management van Vion Food Service en de financiële groepen. Bernd Stark zal medio 2020, na tien jaar, het stokje overdragen aan Simon Morris. Hij wordt als Chief Operating Officer (COO) verantwoordelijk voor de bedrijfsresultaten van Vion Food Service samen met Henningsen. Stark gaat zich ook bezighouden met het strategisch klantenmanagement en het commercieel management bij de Vion-groep. Ronald Lotgerink, CEO Vion: “Bernd Stark heeft in de afgelopen tien jaar een track record opgebouwd in de succesvolle ontwikkeling van Vion Food Service van onder andere de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. Onder zijn leiding zijn deze merken sterk ontwikkeld en winstgevend in de markt gezet met langdurige samenwerkingsverbanden met onze klanten als gevolg." Bron: Vion/@FoodClicks Management – Vion gaat voor 2020 een aantal managementwijzigingen doorvoeren in de business-unit Vion Food Service. Onder deze divisie vallen de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. De managementwijzigingen worden gedaan om positie van de merken internationaal verder te versterken en innovatie- en marketingkracht verder te vergroten. Vanaf volgend jaar zal het managementteam bestaan uit Jochen Kramer, die verantwoordelijk wordt voor Marketing en Innovatie; Simon Morris (commercie) en Anne Henningsen. Henningsen is al meer dan tien jaar lid van het management van Vion Food Service en de financiële groepen. Bernd Stark zal medio 2020, na tien jaar, het stokje overdragen aan Simon Morris. Hij wordt als Chief Operating Officer (COO) verantwoordelijk voor de bedrijfsresultaten van Vion Food Service samen met Henningsen. Stark gaat zich ook bezighouden met het strategisch klantenmanagement en het commercieel management bij de Vion-groep. Ronald Lotgerink, CEO Vion: “Bernd Stark heeft in de afgelopen tien jaar een track record opgebouwd in de succesvolle ontwikkeling van Vion Food Service van onder andere de merken Salomon FoodWorld en FVZ Convenience. Onder zijn leiding zijn deze merken sterk ontwikkeld en winstgevend in de markt gezet met langdurige samenwerkingsverbanden met onze klanten als gevolg." Bron: Vion/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Lean & Green Award voor Salomon en FVZ Convenience

Duurzaamheid – Vion Food Service en haar twee zusterbedrijven Salomon FoodWorld en FVZ Convenience hebben op basis van het terugdringen van de CO2-uitstoot de toekenning gekregen van de Lean & Green Award.  De bedrijven wisten de uitstoot in het logistieke proces met bijna 25% te verminderen.

Lees bericht


Salomon Foodworld wil bijdrage leveren aan succesvolle heropening

Heropening - Salomon Foodworld wil horecaondernemers helpen met een goede opstart van de horeca-activiteiten en komt met tips, checklists, feiten en inspiratievolle ideeën die gratis te downloaden zijn.  Met de hartenkreet ‘Eindelijk weer gastheer’ wil het bedrijf laten zien, ook aan de sectoren die nu nog gesloten zijn, zoals de hotels, hoe een vloeiende start onder de nieuwe voorwaarden...

Lees bericht

Green Heroes demonstraties Salomon FoodWorld via livestream

Actie – Omdat een bezoek aan de keuken als gevolg van de coronamaatregelen niet mogelijk is, organiseren veel fabrikanten demonstraties digitaal. Zo ook Salomon FoodWorld, die met de introductie van hun plant based-productlijn van de Green Heroes & Green Oat burger live demonstraties verzorgen, maar waar de producten gelijk geproefd kunnen worden.

Lees bericht

Ook de vleeshallen bij Anuga kleuren langzaam groen’

Beurzen - Dat vegan een trend is, zal niemand zijn ontgaan. Dat vegetarisch eten steeds vaker onderdeel uitmaakt van ons dagelijks eetpatroon ook niet. Zelfs de vleesindustrie is daarvan overtuigd. Op de Anuga, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld die deze week in Keulen wordt gehouden, kleuren nu zelfs de vleeshallen groen. Want vegan is waar het in vlees, vleeswaren en...

Lees bericht


Salomon ontwikkelt samen met Sligro nieuw burgerconcept

Groothandel – Salomon FoodWorld en groothandel Sligro hebben een nieuw concept ontwikkeld. Het gaat om vier varianten voordeelverpakkingen van kwaliteitsburgers, die ook per vier zijn verpakt. Hiermee kunnen ze niet alleen pick & mixed worden gekozen door ondernemers voor een aantrekkelijke keuze aan tafel, maar nemen ze ook nog eens weinig opslagruimte in beslag. Omdat de producten diepgevroren zijn en direct bereid...

Lees bericht

Salomon FoodWorld lanceert mix van sushi en hamburger als snack

Convenience - Salomon FoodWorld, de Duitse producent van vleesproducten, introduceert Asia Sliders, een snack die een mix biedt van sushi en hamburger. Asia Sliders zijn minisnacks van Japanse uruchi-rijst, opgebouwd als een hamburger en verfijnd met authentieke Aziatische vullingen. De nieuwe minisnacks, die met de hand worden gemaakt en slechts 3,5 cm groot zijn, combineren volgens Salomon FoodWorld al het goede...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid