Visrestaurant Pesca opent nieuwe locatie in Rotterdam
Horecaconcept - In september opent Pesca een nieuwe locatie aan de Botersloot in het centrum van Rotterdam. De vestiging in de havenstad wordt na Amsterdam, de tweede vestiging van Pesca. Het restaurant met een oppervlakte van 400 vierkante meter biedt straks plaats voor 125 couverts.
De uitbreiding naar Rotterdam zien de initiatiefnemers achter Pesca als een logische stap, omdat er belangstelling is voor het vernieuwende horecaconcept en omdat het visrestaurant beleverd wordt door het Rotterdamse Schmidt Zeevis. Het concept wil gasten een beleving rondom vis bezorgen. Daarom komen de gasten bij binnenkomst langs de ‘visafslag’ waar de keuze wordt gemaakt. De visprijs varieert gedurende de avond net als bij een echte visafslag. Daarmee heeft het bedrijf ook gelijk een sturing in viskeuze bij de klant om derving te verminderen. Daarnaast heeft Pesca de missie om over 100 jaar nog steeds vis te kunnen verkopen. “Ik heb wel eens geroepen dat iedereen een Pesca in zijn of haar stad moet kunnen vinden”, zegt Jos de Jong, die samen met Sven Sallaerts de starters zijn van Pesca. “Het concept staat inmiddels als een huis en we zijn klaar voor expansie.” Dankzij groeikapitaal van honderden crowdfunders kan Pesca, na twee bewogen jaren, eindelijk de eerste stappen zetten om de toekomstplannen te verwezenlijken.
Vernieuwend
Pesca opende in 2016 haar deuren aan de Rozengracht te Amsterdam. Pesca heeft een vernieuwende kijk op de beleving van een vismarkt in combinatie met een restaurant, maar heeft ook een afwijkend HR-beleid; een gedeelte van de winst wordt namelijk verdeeld onder het team. Pesca heeft daarnaast een eigen Foundation, hiermee worden doelen gesteund die zich inzetten voor schoon drinkwater, gezonde visbestanden en een plasticvrije oceaan.
Bron: Younique Concepts/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees bericht