VITAM breidt eigen productenlijn steeds verder uit


Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM Catering – Cateraar VITAM breidt de productlijn onder eigen naam steeds verder uit. Wat begon met een eigen merk ketchup, is inmiddels uitgegroeid met een sauzenlijn in drie variaties en een eigen kroket met eigen mosterd. Gedurende het Nederlands seizoen voorziet Kwekerij Osdorp alle VITAM restaurants van trostomaten die dagelijks vers in de gerechten worden verwerkt. Wanneer bij mooi weer de kassen ‘ontploffen’ maakt VITAM van de overschotten en de exemplaren die niet voldoen aan het schoonheidsideaal haar eigen ketchup en nu ook samen met ontwikkelaar Walter Abma een eigen curry ketchup en barbecuesaus. Op deze manier wil de cateraar een bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. VITAM ontwikkelt meer eigen producten voor haar restaurants. Alles volgens eigen receptuur, met natuurlijke ingrediënten, 100% transparant en gekoppeld aan het seizoen. In 2013 maakte het bedrijf voor het eerst in samenwerking met Walter Abma haar eigen ketchup. Twee jaar later werd het receptuur vernieuwd en opnieuw geïntroduceerd. Nu, weer een jaar later, heeft het succes van ketchup geleid tot een uitbreiding van de productenlijn met een curry ketchup en barbecuesaus. Eigen kroket en mosterd Naast de drie sauzen heeft cateraar VITAM meer producten ontwikkeld in de afgelopen jaren. Zo is er eerder in 2014 een eigen olie en azijn geïntroduceerd en zijn er sinds dit jaar ook een eigen kroket en mosterd ontwikkeld. “Wij richten ons op goed, gezond en lekker eten, maar op zijn tijd hoort daar een lekker kroketje bij”, aldus VITAM. De kroket is gemaakt van biologisch rundvlees uit Nederland en heeft een krokante bite. Al ruim 12 jaar werken VITAM, Kwekerij Osdorp en Walter Abma samen. Alle producten worden op ambachtelijke wijze verwerkt in Noord-Holland door Walter Abma en zijn zonen Cesar en Lotar. De tomaten komen van Kwekerij Osdorp, een zorgboerderij waar ze o.a. daklozen, thuislozen, verslaafden en mensen met een lichamelijke beperking begeleiden in hun werk. VITAM maakt onderdeel uit van de JHB Group. Bron: VITAM

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht


Leo catering lanceert lifestyle visie met Mind&Health

Catering - Leo catering start met lifestyle visie, waarbij het streven naar een integraal gezonde levensstijl centraal staat. Leo catering is van mening dat het als cateraar meer kan bijdragen aan vitaliteit dan alleen met voeding en heeft daarvoor een partnership gesloten met Mind&Health.  

Lees bericht

FHC Formulebeheer viert landelijke meewerkdag

Formulenieuws - FHC Formulebeheer, de franchisegever van de cafetariaformules Family, Foodmaster en het scholencateringconcept VITAL, heeft haar landelijke meewerkdag gehouden. Vanuit het hoofdkantoor, van inkoop tot marketing, hebben alle medewerkers van FHC Formulebeheer zich een dag lang ingezet bij diverse vestigingen door heel het land.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid