'Voor het lekkerste ijs moet je naar IJs van Co in Apeldoorn'
Onderzoek - IJsbolletjes variëren in kwaliteit en in grootte. Gemiddeld wordt 1,75 euro gerekend voor een bolletje ijs, waarbij de meeste bolletjes tussen de 1,40 en 2,20 kosten. Prijsverschillen zijn er ook. Het goedkoopste bolletje ijs is 40 cent, terwijl voor de duurste 3 euro moet worden neergelegd. En voor het lekkerste ijs moeten we naar Apeldoorn.
De resultaten zijn afkomstig van Beslist.nl die voor het onderzoek zo’n 100 ijssalons vragen stelde over de prijs en kwaliteit van ijsbolletjes. Daarnaast bekeek het bedrijf ook nog een websites van ijssalons om inzicht te krijgen in het aanbod aan smaken.
Uit de analyse blijkt dat er meer dan 1.000 unieke ijssmaken zijn te vinden in Nederland. Vanille, aardbei en chocolade komen het vaakst terug op de menukaarten. Maar er zijn ook bijzondere zoals ijs met jalapeno- of knoflooksmaak. Gemiddeld heeft een ijssalon zo’n 16 verschillende smaken in de vitrine liggen waaruit de consument kan kiezen. Wat verder blijkt uit de analyse is dat de ijssalons in Noord-Brabant met gemiddeld 4,3 sterren uit 5 sterren de hoogste beoordelingen ontvangen, terwijl Flevoland (3,9 sterren) en Groningen (3,5 sterren) duidelijk achterblijven.
Beslist.nl heeft ook gekeken waar het lekkerste ijs is te verkrijgen en heeft op grond daarvan een top 5 samengesteld. Deze best beoordeelde ijssalons zijn verspreid door Nederland te vinden:
- IJs van Co in Apeldoorn (4,6 sterren o.b.v. 4.000 reviews)
- IJsboerderij Labora op Texel (4,6 sterren o.b.v. 3.389 reviews)
- Wingbergerhoeve IJs & Fruit in Vaals (4,6 sterren o.b.v. 3.363 reviews)
- Clevers Arcen in Venlo (4,7 sterren o.b.v. 2.851 reviews)
- Di Fiorentina in Heiloo (4,7 sterren o.b.v. 2.228 reviews)
Bron: Beslist.nl/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtCafetariaomzet groeit in februari met 2,4%
Cafetaria – De omzetten in de cafetariasector zijn in januari en februari dit jaar enigszins toegenomen ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, met 2,8% in totaal. In de maand februari nam de omzet met 2,4% toe in vergelijking met dezelfde maand in 2023.
Lees berichtAldi introduceert Mucci Pepernotenijs
Introductie - Speciaal voor het aankomende Sinterklaasfeest introduceert discountketen ALDI een nieuwe smaakvariant: Mucci Pepernotenijs.
Lees berichtRestaurant Eden serveert eigen bieren, frisdrank en ijs
Horeca - De eigenaren van het door Michelin met een ster bekroonde restaurant Eden in Valkenswaard hechten veel waarde aan duurzaam ondernemen. Beter zelf maken dan van ver halen. Op de menukaart staan inmiddels bieren, een frisdrank en ijs uit eigen koker.
Lees berichtPrijs kopje koffie in 10 jaar tijd met 40% gestegen
Koffie – De gemiddelde prijs van een kopje koffie buiten de deur is € 2,62. Dit is een stijging van 40% in 10 jaar. In 2012 betaalden consumenten gemiddeld nog € 1,87 voor een kop koffie in de horeca. Dit blijkt uit een analyse van beslist.nl naar de Nederlandse koffieprijzen.
Lees berichtSamenwerking Ben&Jerry’s en Tony’s Chocolonely krijgt lovesongs
Samenwerking - Om de Love A-Fair compleet te maken tussen Tony’s Chocolonely en ijsmerk Ben & Jerry’s zijn er nu drie love songs, samen met rapper/zanger Faberyayo (Pepijn Lanen). In de liedjes maken ze hun liefde 100% openbaar, en roepen ze iedereen op om mee te doen aan de Chocolate Love A-Fair.
Lees bericht