YB wordt de nieuwe merknaam voor Yoghurt Barn


Formulenieuws - Yoghurt Barn verandert haar naam en logo naar YB. De opkomst van plantaardige producten en de wens nieuwe markten en landen te betreden liggen aan de naamswijziging ten grondslag.

Bij de start van Yoghurt Barn wilden de oprichters Wouter en Esther Staal hun gasten inspireren met biologische zuivel in hun “Barns”. Het doel was om gezond eten toegankelijk te maken met biologische zuivel als de standaard. Nu de plantaardige ontwikkelingen in de markt elkaar zo snel opvolgen, vinden zij het noodzakelijk om de ambitie flink aan te scherpen. Wouter Staal: “We nemen de geschiedenis mee en slaan een nieuw hoofdstuk open. Eén waarin we stevige ambities hebben met onze visie om de planet’s favourite healthy pleasure te zijn en blijven. In Nederland en erbuiten, in de horeca en in andere kanalen. Want in de afgelopen  jaren zijn we zoveel meer geworden dan alleen maar yoghurt.”

Volgens Staal laat het bedrijf met YB zien waar de herkomst ligt, maar wordt tevens de weg vrijgemaakt voor internationale uitbreiding, met een plantaardige focus en groei in nieuwe kanalen. “Alles wat we nieuw doen is 100% plantaardig, terwijl we onze huidige 13 Barns zo snel mogelijk omzetten zodra de producten het qua smaak en beleving toestaan. En als het er niet is, dan ontwikkelen we het zelf, “ aldus Staal. “We zijn ervan overtuigd dat deze rebranding past bij de aangescherpte positionering van vorig jaar en de groeipotentie versterkt.”

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

YB haalt eerste €900.000 op voor internationale groei

Formulenieuws - YB zet in op internationale expansie met zowel masterfranchise als met haar producten voor retail en foodservice. Om deze groei te versnellen is het bedrijf een coöperatie geworden, waar mensen mede-eigenaar van kunnen worden. Inmiddels zijn er 633 ambassadeurs als mede-eigenaar aangetrokken, zodat zo’n €900.000 voor internationale groei te opgehaald.

Lees bericht


Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad

Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.

Lees bericht

Autogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB

Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.

Lees bericht



YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid