YB zet met froyo een volgende stap in volledig plantaardig
Formulenieuws - YB by Yoghurt Barn schakelt de frozen yoghurt langzaamaan op alle locaties over naar plantaardig. Het bedrijf zet daarmee een volgende stap in een volledig plantaardig menu.
De plantaardige variant froyo is een eigen recept en na maanden van ontwikkelen tot stand gekomen, laat CEO en eigenaar Wouter Staal van YB in een toelichting weten.
Het product voldoet aan alle standaarden en is getest door veganisten en gasten van YB. Froyo wordt zelfs beter gewaardeerd dan het volledig veganistische product dat eerder op de kaart stond, zo laat het bedrijf weten. Volgens opgave van YB bevat froyo 50% minder suiker en calorieën dan gewoon frozen yoghurt en zelfs 75% minder vet.
Bron: YB/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
YB maakt andere strategische keuze en sluit alle vestigingen
Formulenieuws - YB maakt strategische shift en gaat zich volledig richten op de distributie van plantaardige producten en wil zich met winkels verder ontwikkelen als franchiseorganisatie. Volgens oprichter en eigenaar Wouter Staal kan hij op die manier meer impact maken.
Lees berichtYB franchise module op bedrijfslocatie Food&i
Catering - YB gaat met een onbemande module de bedrijfshoreca van Food&i in Rotterdam ondersteunen. YB had al een dergelijke partnership met Autogrill in Brussel. De samenwerking betekent voor YB een verdere uitbreiding van de franchise activiteiten.
Lees berichtYB toont begin volgend jaar de CO2-uitstoot op de kassabon
Formulenieuws – De plantaardige koffie- en lunchketen YB (voorheen Yoghurt Barn) gaat vanaf begin volgend jaar de CO2- uitstoot van de producten vermelden op de kassabon. Hoewel de getoonde cijfers nog wel ter discussie staan, gaat het de founder van de keten, Wouter Staal, vooral om het signaal dat wordt afgegeven. Volgens Staal is het vermelden van de milieuimpact de...
Lees berichtYB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt
Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.
Lees berichtYB haalt eerste €900.000 op voor internationale groei
Formulenieuws - YB zet in op internationale expansie met zowel masterfranchise als met haar producten voor retail en foodservice. Om deze groei te versnellen is het bedrijf een coöperatie geworden, waar mensen mede-eigenaar van kunnen worden. Inmiddels zijn er 633 ambassadeurs als mede-eigenaar aangetrokken, zodat zo’n €900.000 voor internationale groei te opgehaald.
Lees berichtAutogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB
Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.
Lees bericht