YouGov en Circana zetten nieuwe stap in samenwerking


Consumentengedrag nog beter in kaart gebracht door verdere samenwerking YouGov en Circana

Samenwerking - YouGov en Circana bundelen krachten door Point of Sale- en shopperdata te integreren. De samenwerking tussen de twee bedrijven biedt meer en betere marktinzichten in Nederland, Duitsland en Italië dankzij het gebruik van twee unieke consumenten/shopper datasets.

YouGov, de internationale marktonderzoek- en consultancybureau, en Circana, een toonaangevende adviseur op het gebied van consumentengedrag, kondigen met de samenwerking een volgende stap aan in hun strategische samenwerking.

In augustus 2024 kondigde YouGov de ontwikkeling aan van "SimIT Web", gedreven door het Liquid Data-technologieplatform van Circana. Deze nieuwe volgende stap in de samenwerking levert diepere en meer actiegerichte inzichten op in de lokale en mondiale marktdynamiek en shopper aankoopgedrag. Het integreren van de data stelt de klanten in staat om veranderende shopper behoeften beter te begrijpen en hierop te anticiperen met een uitgebreid overzicht van de markt.

YouGov biedt gedetailleerde klantinzichten aan merken, retailers en fabrikanten en nam daarvoor eerder ook het  Consumer Panel Services van GfK over.

YouGov/Circana/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Huismerken winnen verder terrein in de foodservice

Onderzoek - Huismerken zijn bezig aan een stille opmars binnen de Nederlandse foodservice. Niet alleen in de keuken, maar steeds vaker ook zichtbaar aan de voorkant van het horecabedrijf. Uit de meest recente editie van de GROUP7 Professional Community Scan blijkt dat inmiddels 28% van de horecaondernemers, cateraars en instellingen huismerkproducten inzet die direct zichtbaar zijn voor de gast.

Lees bericht


Consument kiest bewuster en vaker huismerken

Onderzoek - De Nederlandse consument verandert zijn koopgedrag in hoog tempo. Minder vaak naar de winkel, vollere mandjes en een duidelijke voorkeur voor huismerken kenmerken het supermarktlandschap van 2024. Dat blijkt uit het 2025 YouGov Brand Footprint Europe Report.

Lees bericht

Horecagast neemt meer mee dan alleen herinnering

Onderzoek - Voor sommige horecaondernemers is het misschien een herkenbaar fenomeen: gasten die na een bezoek niet alleen een herinnering meenemen, maar ook een ‘souvenir’. Diefstal vanuit een horecalocatie komt vaker voor dan gedacht, blijkt in ieder geval uit onderzoek onder ruim 130 horecaondernemers.s.

Lees bericht

‘Crisp geeft niet wenselijke producten uit kerstpakket tweede kans’

Voedselverspilling – De helft van de producten die mensen aantreffen in hun kerstpakket worden weggegooid of belanden voor eeuwig in de voorraadkasten. Dat blijkt uit een consumentenpeiling van onderzoeksbureau YouGov (voorheen GfK). %). Naar schatting van YouGov gaat het om honderdduizenden producten per jaar. Online supermarkt Crisp vindt dat zonde en gaat de producten verzamelen.

Lees bericht






© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid