Winkelketens zitten klanten op de hielen

Digitalisering – Amerikaanse winkelketens volgen steeds vaker hun klanten door de winkel via de wifi-signalen van hun smartphone. Retailgiganten als modeketen Nordstrom en Family Dollar gebruiken de data, samen met beelden van beveiligingscamera’s om erachter te komen hoe ze de winkel het beste in kunnen richten. De data maken duidelijk hoe lang iemand in een winkel blijft, hoe lang een product wordt bekeken voordat het wordt gekocht en zelfs hoe...

Lees bericht

Betaalmiddel Ideal geniet online de voorkeur

Betaalmiddelen – Gasten die bijvoorbeeld, boodschappen, een broodje of frietje online bestellen en vervolgens betalen doen dit het liefste via Ideal. Bijna driekwart (74 procent) geeft de voorkeur aan deze betaalmethode. Dat kan worden opgemaakt uit een onderzoek van onderzoeksbureau GfK. Ideal is veruit het populairst, gevolgd door de acceptgiro. Nog altijd betaalt 10 procent zijn online bestelde goederen met de accepgiro. De creditkaart is bij 7 procent van de interneters favoriet. Nederlanders die...

Lees bericht

Albron voor 12e keer actief op Vierdaagse

Evenementencatering – Met de start van de Nijmeegse Vierdaagse vandaag start ook een paar dagen topsport voor Albron. De cateraar verzorgt al sinds 2001 het eten en drinken op het start- en finishterrein van de Nijmeegse Vierdaagse. De Internationale Vierdaagse van Nijmegen, het grootste wandelevenement ter wereld, wordt in 2013 voor de 97ste keer georganiseerd. Tienduizenden sportieve wandelaars staan aan de start om gedurende vier dagen 30, 40 of 50 kilometer per dag af te leggen...

Lees bericht


Ontbreken WiFi op hotelkamer veroorzaakt stress

Hotellerie – WiFi mag niet ontbreken in hotelkamers. De meeste zakenreizigers raken volledig van streek van een hotelkamer zonder internetverbinding. Dat blijkt uit een onderzoek onder tienduizend respondenten. Zestig procent ergert zich rot als er geen wifi is. Bij aankomst willen ze meteen hun berichten kunnen checken. Dat gebeurt zelfs nog voordat de koffer wordt uitgepakt. Vierenzestig procent maakt gebruik van hun mobiele telefoon om in contact te komen met familieleden....

Lees bericht

Primera en groothandel Quantore sluiten overeenkomst

Gemakszaken - Pimera en groothandel Quantore hebben een overeenkomst gesloten voor de levering van kantoorartikelen inclusief cartridges aan Primera-leden. “De samenwerking met Quantore sluit aan bij de groeiambities van Primera. Het assortiment kantoorartikelen is namelijk samen met cadeaukaarten en boeken een zogenaamd speerassortiment binnen de formule. Primera wil in deze speergroepen de komende jaren een dominantere marktpositie innemen”, aldus de partijen in een persschrijven. Primera ontvangt volgens eigen zeggen steeds...

Lees bericht

AH-boodschappen staan klaar op Schiphol

Retail – Gemak dient de mens moet Albert Heijn denken. De marktleider opent een Albert Heijn Pick Up Point op Schiphol. Reizigers kunnen voortaan de online bestelde boodschappen benodigde bij aankomst meteen ophalen en meenemen naar huis. Met de nieuwe dienst op Schiphol mikt AH op reizigers, maar ook op medewerkers van Schiphol. Ze kunnen aan het einde van de werkdag hun boodschappen ophalen en direct door naar huis. De bestellingen...

Lees bericht

Scheveningse Pier interesseert easyHotel

Hotelerie - De Scheveningse Pier leek  veel (horeca en leisure)partijen niet te interesseren, echter niets is minder waar. Prijsvechter easyHotel wil er graag een hotel openen. Het bedrijf heeft ''serieuze interesse'' en is op zoek naar partners om dat mogelijk te maken. Dat heeft de budgetketen zondag laten weten na berichtgeving daarover van Omroep West. De hotelformule maakt deel uit van de easyGroup, waaronder ook vliegtuigmaatschappij easyJet valt. Na...

Lees bericht

Detailhandel: BTW terug naar 19 procent

Omzetbelasting – Detailhandel Nederland denkt de oplossing voor het tegenvallende consumentenvertrouwen te vinden in een verlaging van de BTW. Ook de aanstaande accijnsverhoging op wijn en bier per 1 januari moet, als het aan de brancheorganisatie ligt, van tafel. “Als je wilt dat consumenten meer gaan besteden, moet je daar beleid op maken. Juist met het verlagen van de btw stimuleer je de bestedingen”, vindt Jan Meerman, voorzitter van brancheorganisatie Detailhandel Nederland....

Lees bericht

Bart’s Retail ligt weer overhoop met franchisers

Franchise – Er is weer heibel in de tent bij Bakker Bart. De franchisevereniging van bakkerijketen Bakker Bart spant namens ongeveer de helft van de ondernemers een rechtszaak aan tegen het moederbedrijf Bart's Retail. De ondernemers zeggen schade te lijden door een omstreden conditiestelsel en willen deze schade verhalen, meldt Het Financieele Dagblad. De claim van ongeveer 90 ondernemers kan de toekomst van Bart's Retail in gevaar brengen, zegt adviseur Martin Lokhorst...

Lees bericht

Terugval in omzet out-of-homekanaal

Cijfers – De kou de afgelopen maand heeft het out-of-homekanaal pijn gedaan. De omzet daalde in juni met 4 procent. Een forse tegenvaller nadat in mei nog een plus werd genoteerd van 2 procent. Dit blijkt uit de nieuwste rapportage in de Foodservice Monitor van onderzoeksbureau Foodstep. Behalve het slechte weer (gemiddeld 13 graden, versus 16 graden vorig jaar) is de omzetdaling van 4 procent ook te wijten aan het feit dat Pinksteren vorig jaar wel...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid