Smaakgestuurde maaltijd moet ondervoeding bij ouderen tegengaan

Zorg - Holland Food Service introduceert, in samenwerking met voedingsexpert Eric-Jan Wissink, smaakvolle maaltijden speciaal ontwikkeld voor ouderenzorg. Omdat de recepturen van de maaltijden zodanig zijn ontwikkeld moet het nieuwe zorgconcept ondervoeding tegengaan en het aantal supplementen verminderen. Het doel van de samenwerking tussen Holland Food Service en Wissink is het praktisch toepassen van het element smaaksturing en de gezamenlijke kennis vertalen naar de groeiende behoefte aan smaakvolle maaltijden speciaal...

Lees bericht

Nieuwe verpakking ready-to-drink bekers Starbucks

Koffie - Starbucks slaat een nieuwe weg in met een nieuwe visuele identiteit voor de ready-to-drinks. De bekers zijn in een nieuw design gestoken dat volgens het bedrijf beter past bij het hoofdmerk Starbucks. De ready-to-drinks werden voorheen verkocht onder de naam Starbucks Discoveries, maar worden nu enkel onder het merk Starbucks verkocht. De veranderingen houden ook in dat sommige smaken een andere naam krijgen, zodat ze beter aansluiten bij...

Lees bericht

Bert Waninge benoemd tot Meesterijsbereider

Benoeming - Bert Waninge, hoofdijsbereider bij IJssalon Van der Poel in Hengelo, is vandaag geïnaugureerd als 31ste SVH Meesterijsbereider. In Restaurant Dorset in Borne ontving hij van zijn inaugurator, SVH Meesterijsbereider Theo Clevers, de onderscheiding die bij de officiële titel SVH Meesterijsbereider hoort. Waninge werkt sinds 2002 bij IJssalon Van der Poel, nadat hij eerst jaren als patissier en chocolatier heeft  gewerkt. Na het behalen van verschillende titels als...

Lees bericht


Grolsch vermeldt voedingswaarden op vernieuwde verpakkingen

Verpakking - Bierbrouwer Grolsch vernieuwt haar pils- en speciaalbierverpakkingen voor de Nederlandse markt. Op de nieuwe verpakkingen maakt Grolsch uitgebreid melding van de voedingswaarden van haar pils en speciaalbier. Momenteel wordt alleen de energetische waarde vermeld, maar op de nieuwe verpakkingen komen nu ook het gehalte aan vetten, verzadigde vetzuren, koolhydraten, suikers, eiwitten en zout per 100 ml aan te staan. De nieuwe verpakkingen krijgen ook informatie om de consument te...

Lees bericht

AH in gesprek met partij over uitbreiding aantal AH to go’s

Gemakswinkels - Albert Heijn is in gesprek met een partij voor een verdere uitrol van de AH to go-formule. Om die reden zou het uitbreiden van het aantal locaties bij bedrijven en instellingen van deze gemaksformule deze keer wel slagen. Behoudens sta-tafels op enkele locaties, krijgen deze nieuwe locaties geen horecafunctie. Dit is bevestigd door woordvoerster Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn.  Recent maakte Wouter Kolk in het fd bekend dat...

Lees bericht

Naarderheem eerste zorginstelling met ‘Euro-Toques’ predicaat

Zorg - Restaurant Het Vestion van Naarderheem in Naarden  is het eerste restaurant in een zorginstelling in Nederland dat het ‘Euro-Toques’ lidmaatschap ontvangt. De uitreiking vindt plaats donderdag 17 maart. Euro-Toques Nederland maakt zich sterk voor ambachtelijk koken met gebruik van verse, biologische seizoensproducten van lokale herkomst. “Het lidmaatschap van Euro-Toques is voor Naarderheem, maar vooral voor het koksteam, een mijlpaal en een erkenning in hun streven om aan cliënten...

Lees bericht

UvA en HvA werken aan nieuw cateringconcept

Schoolcatering - De catering op Universiteit van Amsterdam (UvA) en Hogeschool van Amsterdam (HvA) kan weleens rigoureus anders worden. Niet meer één uitbater, zoals nu met cateraar Eurest, maar tal van lokale ondernemers nemen naar alle waarschijnlijkheid de eet- en drinkvoorzieningen voor hun rekening vanaf 2017. De UvA en HvA werken aan nieuwe concepten op het gebied van eten, drinken en (retail)services voor de 80.000 studenten en 10.000 medewerkers. “We willen de...

Lees bericht

Pasen brengt supers omzet

Feestdagen – We brengen de Pasen weer massaal binnenshuis door. Althans, dat verwachten de supermarkten. Zij rekenen op recordomzetten. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder, meldt marktonderzoeker GfK vrijdag. De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone...

Lees bericht

‘Producten negatief labelen werkt beter dan claimen’

Onderzoek – De claim dat een product duurzaam of biologisch is, werkt op consumenten minder sterk dan zeggen dat een product niet duurzaam is of niet biologisch. Dat blijkt uit het proefschrift Sustainable Consumption And Marketing van Ynte van Dam aan de Universiteit Wageningen. “Negatief labelen (‘deze vla is niet biologisch’) werkt beter dan positief (‘deze vla is biologisch’), staat te lezen in een artikel van Resource van de Wageningse universiteit....

Lees bericht

Scheiwijk A27 kleurt voorterrein om

Tankshops - Scheiwijk A27 heeft deze week de kleurstelling op het voorterrein gelijk getrokken aan de die van de shop. Het tankstations aan de A27 ligt ter hoogte van Hoogblokland en Gorinchem en was altijd een ESSO, maar wordt nu beleverd door Argos. “Ik speelde al langer met het idee. Het voorterrein was nodig aan een upgrade toe. De nieuwe inkoopafspraken voor brandstoffen maakten het mogelijk om het meteen allemaal...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid