Unilever verkoopt ijs vanuit abri

Marketing - OV-reizigers in Utrecht kunnen voor de broodnodige verkoeling de komende dagen terecht in een abri van JCDecaux. Samen met Unilever verkoopt de buitenreclame-exploitant Cornetto-ijs vanuit een bushokje. In het wachthuisje op de Utrechtse Neude heeft JCDecaux samen met Unilever een in het oog springende verkoopautomaat van Cornetto geïnstalleerd, waar voorbijgangers een ijshoorn kunnen scoren. De abri is in opvallende kleuren aangekleed. Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux...

Lees bericht

Supermarktomzet neemt nauwelijks toe

Retai - De Nederlandse supermarktomzet is in de eerste zes maanden van 2015 min of meer gestabiliseerd. De supermarktomzet 'steeg' met 0,7 procent van 16.7 miljard euro in 2014 naar 16.8 miljard euro in 2015. In deze periode nam de gemiddelde omzet per kassabon toe met 0,2 procent van 22,28 euro in 2014 naar 22,32 euro in 2015. Dit jaar werden er 0,5 procent meer kassabonnen afgerekend. De stabilisering is opvallend, supermarkten lieten de afgelopen jaren in omzet keer op keer plussen...

Lees bericht

Nieuw: ‘Grand Café De Tropen’

Formule – Het Amsterdamse Tropenmuseum krijgt een nieuwe horecagelegenheid: ‘Grand Café De Tropen’. Het grand café wordt gevestigd in het indrukwekkende monument van het KIT (Koninklijk Instituut voor de Tropen) en opent in augustus. De vernieuwde horecaoutlet telt 90 zitplaatsen binnen en 100 zitplaatsen buiten op het terras aan het Oosterpark. Het interieurconcept en de inrichting van De Tropen zijn ontworpen door studio Piet Boon en blijven dicht liggen bij de oorspronkelijke waarden...

Lees bericht


En de winnaar is….... strandpaviljoen De Zeemeeuw

Strandpaviljoens – Het Beste Strandpaviljoen van 2015 staat in Noordwijk, de Zeemeeuw. Het strandpaviljoen lost met de prijs Paal 17 op Texel af beste van Nederland. Het publiek bracht veel stemmen uit op de Zeemeeuw. Het paviljoen kreeg hoge punten voor het aanbod, de kwaliteit van het eten en drinken, de schoonheid, de betrokkenheid van de ondernemers en de uitstraling van het strandpaviljoen. De vakjury kon zich hier uitstekend in vinden en roemde...

Lees bericht

Beleggen in lokaal bier populair bij particulieren

Ontwikkeling - Particulieren investeren steeds vaker in lokale brouwers via crowdfunding. De afgelopen weken is er een recordbedrag van totaal 4 ton opgehaald door de lokale brouwers.Dat meldt crowdfundplatform CrowdAboutNow. Mark Laagewaard, directeur van crowdfundplatform CrowdAboutNow, over deze stijgende populariteit: "Steeds meer mensen ontdekken de kwaliteit van kleine bierbrouwers. Bovendien is het een product dat mensen begrijpen. Wat is nou tastbaarder dan een biertje? Consumenten vinden lokale producten steeds belangrijker...

Lees bericht

‘Crêpeaffaire heeft kenmerken van een hit’

Formulenieuws -  De eerste Crêpeaffaire van Nederland opende vorige week donderdag in Haarlem. “Toen we de formule in Londen zagen, hadden we zoiets van dit concept heeft kenmerken van een hit,” zei Maarten Steinkamp bij de opening. “Of dat zo is weten we over vijf jaar, als mensen op het terras tegen elkaar zeggen: kom we gaan even een crêpe-je eten bij...

Lees bericht

Zorginstellingen hebben het zwaar

Zorg – Instellingen in de zorg krijgen steeds moeilijker het huishoudboekje op orde. In 2014 lukte het een op de vijf verpleeg- en verzorgingshuizen niet om zwarte cijfers te schrijven. Dit jaar zal dat aantal fors toenemen, zo blijkt uit een analyse van Intrakoop, de inkoopcoöperatie van de zorg, en Verstegen accountants en adviseurs. De cijfers zijn gebaseerd op de jaarcijfers van ruim 400 zogenaamde VVT-organisaties. De sector is in 2014, ondanks de...

Lees bericht

Jaap Wassink nieuwe Country Director Coca-Cola Enterprises

Benoeming – Jaap Wassink is vanaf 1 augustus benoemd als Vice President en Country Director van Coca-Cola Enterprises Nederland. Hij volgt hiermee John Brands op die het bedrijf na ruim vijf jaar gaat verlaten omdat hij elders een nieuwe functie heeft aanvaard. Wassink beschikt over ruime ervaring in de Nederlandse FMCG-markt en bouwde binnen Coca-Cola Enterprises in ruim 15 jaar een indrukwekkende staat van dienst op binnen het Cold en Home kanaal en...

Lees bericht

KHN start online-serie over ondernemerschap

Horeca - Op dinsdag 30 juni is de eerste aflevering van het online programma Hart van de horeca te zien op khn.nl. Een serie waarin gepassioneerde horecaondernemers vertellen over hun ondernemerservaringen. KHN heeft drie afleveringen geproduceerd over gastvrijheid, innovatie&rendement en biercontracten. KHN start met drie afleveringen van Hart van de horeca. Daarmee wordt ervaring opgedaan van een nieuwe manier van communiceren met de horecaondernemers. Zij vertellen over hun succes...

Lees bericht

Deli XL Nieuwegein speelt slim in op Tour

Groothandel – De vestiging in Nieuwegein van Bidvest Deli XL speelt slim in op de Tour de France die aankomend weekeinde in Utrecht van start gaat door de deuren van de vestiging de gehele nacht open te zetten. Horecaondernemers kunnen van 4 juli 08:00 tot 5 juli 13:00 uur terecht. Wim Stroes, vestigingsmanager van Bidvest Deli XL Nieuwegein: “Ook horecaondernemers die nog geen klant zijn bij Bidvest Deli XL kunnen producten afhalen bij ons. Wij...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid