Olie Blend Bar succesvolle pop up
Markthal – De eerste Olie Blend Bar ter wereld in de Markthal in Rotterdam is een daverend succes. Meer dan 110.000 mensen hebben de pop up store van Unilever bezocht. De sluiting stond aanvankelijk gepland voor 7 juni maar was al twee keer uitgesteld. De locatie sluit nu donderdag 16 juli definitief. De unieke Blend Bar staat geheel in het teken van het blenden van oliën, zoals koolzaadolie, lijnzaadolie en zonnebloemolie. Twee Masterblenders...
Lees berichtTest met minder vlees bij Van der Valk Vught
Horeca – Om restaurantbezoekers te helpen meer groente te eten, heeft Stichting Variatie in de Keuken in samenwerking met Wageningen UR, GroentenFruit Huis en KHN in november 2014 een pilot uitgevoerd bij Van der Valk in Vught. Vier maanden lang werd op twee dagen het portie vlees met 20% verminderd en de groente juist met 20% vermeerderd. Wat bleek? De gasten eten meer groente en waren tevreden. Om de uitkomsten van de pilot te...
Lees berichtAlmere heeft het goedkoopste terras
Horeca – Wie een terrasje wil pakken is het goedkoopst uit in Almere. Amsterdam is na 2 jaar weer de duurste terrasstad van Nederland. In Nijmegen zijn de prijzen voor een rondje met 7,5 procent het hardst gestegen. Dit blijkt uit het jaarlijkse terrasonderzoek van Van Spronsen & Partners horeca-advies. Uit de jaarlijkse inventarisatie van de prijs voor een rondje op het terras (2 koffie, 2 fris, 2 bier, en 2 rosé) blijkt dat Amsterdam dit jaar de...
Lees berichtV&D schrapt aparte directeur La Place
Reorganisatie - Warenhuisketen V&D heeft de top van het bedrijf meer dan gehalveerd. De directie krimpt in van elf naar vier personen, waarbij onder meer een aparte directeur voor restaurantketen La Place verdwijnt. Dit meldt het FD. In het nieuwe bestuur zitten behalve algemeen directeur John van der Ent, financieel directeur Jack Zantman, operationeel directeur Bart van den Nieuwenhof en commercieel directeur Lilian Vos. Dat La Place geen aparte...
Lees berichtPretparken fors duurder geworden
Leisure - Pretparken zijn de laatste jaren flink duurder geworden. In de afgelopen 5 jaar is een entreeticket aan de balie 17% in prijs gestegen. Dit is bijna twee keer zoveel als de inflatie. Dat meldt ING op basis van eigen onderzoek. Voor een entreeticket dat in juni 2010 nog 30 euro kostte, betalen bezoekers aan de balie nu gemiddeld zo’n 5 euro meer. Investeringen in dure attracties is volgens ING de belangrijkste reden...
Lees berichtConflict Bakker Bart en bakkers laait op
Conflict – Het conflict tussen Bakker Bart en een tiental bakkers laait op. De franchisenemers voelen zich benadeeld en eisen samen nu ruim 1,5 miljoen euro van moederbedrijf Bart's Retail BV. Dat meldt De Geldelander. “Velen van ons staat het water tot aan de lippen”, zei John Gerressen, zelf Bakker Bart-winkelier in Duiven, namens de tien franchisenemers tegen de krant. Ernstig benadeeld De winkeliers, franchise-ondernemers uit onder meer Duiven, Ede, Wageningen, Arnhem...
Lees berichtPetrol: minder bezoek, minder kopers
Onderzoek – Tankstations maken moeilijke tijden door. De omzet van en marge op brandstoffen verschralen want hoewel het aantal auto’s op de weg toeneemt, zijn de auto’s een stuk zuiniger geworden. Ook de aankoop van tabak bij tankstations staat onder druk: de accijnzen zijn hoog en de locaties langs de grensstreek hebben het hierdoor extra moeilijk. Minder bezoekers, minder kopers. Dit blijkt uit het Nationaal Petrol Onderzoek (NPO) van...
Lees berichtMonny Querido van Voedselbanken overleden
Persoonlijk – De Voedselbanken laat weten dat bestuurslid Monny Querido is overleden. Medebestuurder Leo Wijnbelt zegt daarover op de website: ‘Een uniek en prachtig mens is heengegaan’. Querido was al enige tijd ziek. Tijdens de afgelopen maanden, ontvingen de Voedselbanken van vele collega’s en relaties uit het land vragen hoe het met hem ging. Wijnbelt daarover: “Uit de gesprekken en mailconversaties bleek telkens weer hoeveel Monny voor mensen betekende. Zijn ...
Lees berichtEfteling slaat de vleugels uit
Attractieparken – De Efteling heeft grootse plannen. Het attractiepark wil uitbreiden met een nieuw uitgestrekt bungalowpark en een groot hotel. Dat meldt De Telegraaf op basis van bronnen binnen het pretpark. Het vakantiepark moet de naam Het Loonsche Land krijgen en in het voorjaar van 2017 openen. De uitbreiding moet komen te liggen aan de zuidkant van het huidige attractiepark, in een natuurgebied van 60 hectare. Het zou gaan om verblijfsaccommodaties met ’een...
Lees berichtCola nog altijd populairste frisdrank
Onderzoek - Cola is het meest populaire drankje onder Nederlanders. Dit meldt de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) in het Nationaal Frisdrankonderzoek 2015. Net als in 2011 kiest de frisdrankdrinker nog altijd het vaakst voor een cola regular of een cola light. Bij mannen staan cola regular (35%), cola light (19%) en ijsthee regular (9%) respectievelijk op plaats één, twee en drie. Bij vrouwen bestaat de top drie uit dezelfde dranken, maar met een...
Lees bericht