Appelsientje stapt over op duurzame verpakking


Frisdranken - Riedel, de Nederlandse sappenfabrikant, stapt voor het merk Appelsientje over op twee verschillende Bio-Based verpakkingen met een innovatieve, duurzame dop.  Het overstappen naar deze verpakkingen zorgt voor een CO2-uitstootreductie van maximaal 60% ten opzichte van de vorige pakken. Tevens bespaart het merk hierdoor zo’n 120 ton fossiele plastics per jaar. Het gaat om de Signature Pack Full Barrier pakken van verpakkingsleverancier SIG. Eerder schakelde het merk Coolbest van Riedel hier ook al op over. Deze aseptisch verpakking bestaat voornamelijk uit FSC-gecertificeerde karton, gemaakt van hout en polymeren die gekoppeld zijn aan plantaardige, hernieuwbare materialen. Riedel was de eerste fabrikant die met het materiaal ging werken. Meer specifiek heeft Riedel voor Appelsientje gekozen voor een kartonnen verpakking met ASI-gecertificeerd aluminium, omdat deze verpakking bescherming biedt voor producten die gevoelig zijn voor licht en zuurstof, zoals bij sinaasappelsap. Tetra Brik Voor de overige Appelsientje sappen kiest Riedel voor de nieuwe Tetra Brik Aseptic Edge Bio-Based verpakking, gemaakt van 82% hernieuwbare materialen. Deze verpakking heeft een unieke samenstelling door de combinatie van FSC-gecertificeerd karton en volledig traceerbaar plant-based plastic dat afkomstig is van suikerriet. Dit materiaal wordt ook voor de buitenste lagen en de dop gebruikt. Bas Boswinkel, Algemeen Directeur bij Riedel: “Bij Riedel staat duurzaamheid hoog in het vaandel. Zo gebruiken wij verantwoord geteeld fruit en zetten wij ons voortdurend in om duurzame fruitteelt, productie, vulling en distributie te bevorderen.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

CoolBest nu ook als ijs verkrijgbaar

Introductie - CoolBest, bekend van haar gekoelde verse fruitsappen, komt nu ook met een ijsproduct:: CoolBest IJs. Het merk start met twee smaken: Strawberry Hill en Mango Dream. De smaken die ook als fruitdrank verkrijgbaar zijn.

Lees bericht

Riedel neemt Healthy People over

Overname – Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en CoolBest, neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname is een tweede in rij. Eerder nam Riedel de gekoelde sappen van Hero over. De sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan medio februari over naar Riedel in Ede. Riedel is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment, dat de frisdrankproducent...

Lees bericht

Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland....

Lees bericht

Riedel neemt fruitsappen van Hero over

Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere...

Lees bericht


HelloFresh selecteert duurzame verpakking van Tetra Pak

Bezorgdienst – Eigenlijk was het al bekend op de private labelbeurs PLMA. Wat daar werd al bekend gemaakt dat HelloFresh voortaan de maaltijdproducten zou versturen in de kartonnen verpakkingen van Tetra Recart. De verpakkingen werden daar ook gepresenteerd. Sinds vandaag is duidelijk dat HelloFresh in ieder geval voor deze duurzame Tetra Pak-verpakkingen kiest voor het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Nederland. HelloFresh...

Lees bericht

CoolBest vanaf maart in nieuwe plant-based pakken

Introductie – De vruchtensappen van Coolbest komen vanaf maart in nieuwe plant-based pakken. De nieuwe pakken genereren een CO2-vermindering van 43% bij 1-literpakken en ruim 50% op 1,5 literplakken. Deze vermindering is te vergelijken met 3 miljoen kilometer autorijden, oftewel 75 rondjes met de auto om de wereld, zo laat het bedrijf in een toelichting weten. Met een totaal volume van 23 miljoen pakken per jaar...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid