Bidfood en Riedel volop aan de slag voor Voedselbanken
Actie – Trots en in een razend tempo pakken medewerkers van Bidfood de kerstpakketten in voor de Voedselbanken. Morgen is het de beurt aan het team van Riedel. De logistieke ervaring van beide bedrijven komt de snelheid van inpakken goed uit.
Op twee locaties worden de 42.000 kerstpakketten dit jaar ingepakt. In Rotterdam, bij initiatiefnemer Unilever, en in het distributiepand van Bidfood in Amsterdam. In de kerstpakketten producten van onder andere Mars, Riedel, Dr. Oetker en Upfield. Vandaag gebeurde het inpakken van de kerstpakketten in Amsterdam in aanwezigheid van oud-profvoetballer Danny Blind. Als ambassadeur van de Voedselbanken stond hij net als Dick Slootweg, CEO Bidfood, zelf aan de lopend band mee in te pakken.
Vraag groot bij Voedselbanken
Het was de twee dag waarop de kerstpakketten de deur uitgingen naar alle Voedselbanken in de regio. Met 42.000 een recordaantal. Volgens Jan van Veldhuizen van het Bestuur Nederlandse Voedselbanken zijn de pakketten ook hard nodig: “Landelijk is het aantal aanvragen van mensen gestegen met 10%, maar in Amsterdam nam de vraag zelfs met 40% toe.” Of dat allemaal aan corona ligt, is niet bekend, maar wel is duidelijk dat er in Nederland veel verborgen armoede is en de noodzaak van de Voedselbanken groot is. “Want het is niet alleen de werkeloze die een beroep doet op de Voedselbank. Ook mensen met een baan komen langs, omdat zij de financiële eindjes niet aan elkaar kunnen knopen.”
Trots
Bidfood en Riedel zijn trots dat zij een bijdrage mogen leveren aan de Voedselbanken. De producten die door zo’n dertien bedrijven zijn geschonken worden in razend tempo ingepakt. “Maar mensen vinden het ook gewoon leuk en het verlegt de aandacht,” aldus Dick Slootweg. “Ook wij worden geraakt door de coronacrisis, daarom is het extra mooi dat we zoiets kunnen doen. Ook al is dit een klein deel van al onze mensen, de 1500 werknemers bij Bidfood voelen zich toch betrokken bij wat deze 50 medewerkers doen.”
Müller Fresh Food Logistics
De bereidheid van mensen en bedrijven zich in te zetten voor goede doelen is groot. Toch is het ook voor de voedselbanken altijd weer mooi om te zien, hoe snel problemen belangeloos door andere weer worden opgepakt. “We hadden een logistieke uitdaging gezien het enorme aantal pakketten. Binnen een mum van tijd is dat belangeloos ingevuld door Müller Fresh Food Logistics in Holten. Dat blijft altijd mooi om te zien, hoe dat gaat,” aldus Van Veldhuizen van de Voedselbanken.
Gemiddeld worden er deze week per dag zo'n 8.000 kerstpakketten ingepakt en gedistribueerd
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtMüller Fresh Food partner in het European Food Network
Logistiek – De Nederlandse dochteronderneming van Dachser, Müller Fresh Food Logistics, is op 1 januari 2024 officieel partner geworden van het European Food Network (EFN). Dachser nam het bedrijf begin 2023 over en heeft sindsdien met succes de weg van samenwerking en integratie ingeslagen. Met Müller als partner in de Benelux is het Europese netwerk voor voedingsmiddelendistributie aanzienlijk versterkt.
Lees berichtSlootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen
Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...
Lees berichtBidfood zet voor derde keer spetterend horecafeest neer
Event – Het was de derde editie van het Horecafeest van Bidfood, een feest voor alle horecamedewerkers. Ruim 15.000 bezochten het event in de Amsterdamse Ziggo maandagavond en lieten de muziektempel ontploffen tijdens het horecafeest van het Jaar.
Lees bericht