CateringCreators wordt franchiser van FEBO Mobiel
Eventcatering - CateringCreators heeft een franchiseovereenkomst gesloten met FEBO. Het catering bedrijf uit Utrecht gaat voortaan de FEBO Mobiel-locaties exploiteren op de festivals.
De FEBO Mobiel is al 20 jaar terug te vinden op evenementen en festivals in Nederland met de bekende snack-‘luikjes’. Door de groeiende vraag vanuit de evenementensector was FEBO Beheer op zoek naar extra ondersteuning. Volgens beide parttijen ontstond het idee om de krachten te bundelen tijdens de Dutch Grand Prix.
In een gesprek tussen Petro Blesing van CateringCreators en FEBO-eigenaar Dennis Borst ontstond toen de gedachte om meer samen te doen. Ook omdat CateringCreators al meer dan 20 jaar actief in de evenementenbranche en ervaring heeft met het werken op high-traffic locaties. Vanuit die achtergrond kan het bedrijf goede ondersteuning bieden aan FEBO op het gebied van vraagpatronen, publieksbehoeften en facilitaire ondersteuning. Blesing laat weten dat waar het cateringbedrijf vroeger vooral bulkcatering verzorgde, er de afgelopen jarenmeer is ingezet op foodtrucks, waaronder ook twee FEBO Mobiels. Blesing: “Als bedrijf zijn wij volledig ingericht op de dynamiek van de eventbranche en de flexibiliteit die zij vraagt op allerlei terreinen. Door samen te werken met FEBO Beheer kunnen we de kracht en kwaliteit van het FEBO-merk combineren met onze logistieke expertise en flexibiliteit. Dit betekent dat je de FEBO Mobiel binnenkort nog vaker zult zien op evenementen door heel Nederland”.
Bron: CateringCreators/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Foodsome nieuw label in catering voor grote events
Catering - Ondernemers Jeroen Robberegt en Jasper Gronert breiden de Garçons Group uit met een nieuw label: Foodsome Catering & Events. Het nieuwe eventconcept maakt het plannen van culinaire belevenissen voor grote evenementen eenvoudiger, zo laten zij weten.
Lees berichtABN AMRO: ‘Fastfoodbranche onder druk door hoge prijzen’
Analyse - De Nederlandse fastservicebranche staat voor een kentering. Waar ketens als McDonald’s, Burger King en Kwalitaria voorheen als crisisbestendig golden, blijkt uit een analyse van ABN AMRO dat consumenten structureel minder besteden aan snelle maaltijden.
Lees berichtBegane grond stadhuis Amsterdam wordt ontmoetingsplek
Horeca - In het Amsterdamse stadhuis opent eind 2025 een nieuwe ontmoetingsplek onder de naam Amstel 1. De begane grond van het gebouw wordt omgevormd tot een publieksvriendelijke markthal met ruimte voor winkels, horeca, evenementen en cultuur. De initiatiefnemers zijn nu op zoek naar Amsterdamse ondernemers die de invulling mede vorm willen geven.
Lees berichtRon Gastrobar opent TOKO-vestiging bij Loogman Aalsmeer
Tankshop - Loogman Tankstations heeft er een opvallende culinaire toevoeging bij. Sinds afgelopen week kunnen bezoekers van het tankstation in Aalsmeer terecht bij een vestiging van Ron Gastrobar TOKO, het streetfoodconcept van chef Ron Blaauw.
Lees berichtBierconsumptie alcoholvrij stijgt met 35% op festivals
Bier – Alcoholvrij bier wint terrein in de Nederlandse festivalcultuur. Heineken meldt een stijging van 35% in de consumptie van 0.0 bier op festivals en evenementen ten opzichte van vorig jaar. Ook in concertzalen en poppodia is de vraag naar alcoholvrije varianten sterk toegenomen.
Lees berichtSoenil Bahadoer en Garçons Group beginnen eventcateraar
Eventcatering - Na het sluiten van zijn tweesterrenrestaurant De Lindehof en in aanloop naar zijn nieuwe restaurant GEM, slaat chef Soenil Bahadoer een nieuwe weg in. Samen met Garçons Group lanceert hij Spicy Chef Events: een cateringconcept waarin culinaire diepgang centraal staat.
Lees bericht
