Initiatief – Aanstaande zondag, 20 oktober, lanceert Dutch Cuisine tijdens KP Proeft in Den Bosch niet alleen De Beste Brabantse Borrelplank, maar ook de langste. Samen met Sligro, FoodUp Brabant en Visit Brabant is het initiatief opgepakt om met deze uitgebreide vegetarische borrelplank duidelijk te maken dat het Bourgondische leven van de Brabanders overeind kan blijven, ook in de toekomst, met meer vegetarische producten.
Dat Brabant synoniem staat voor het Bourgondische leven is bekend. Juist daarom willen de initiatiefnemers laten zien tijdens het KP Proeft, een event in de bekende horecastraat Korte Putstraat, dat het Bourgondische leven ook vleesloos door kan gaan. Daarom lanceren zij de mega-borrelplank waar geen vlees aan te pas komt. De initiatiefnemers hopen dat zoveel mogelijk horecazaken meedoen en de borrelplank op het menu gaan zetten.
Milieubesparing
Ook wordt duidelijk gemaakt wat de impact is van de vegetarische borrelplank. Zo bespaar je met 1 vegetarische borrelplank namelijk 11 autokilometers ten opzichte van een traditionele borrelplank met vlees. En loopt die besparing bij 100 van deze borrelplanken op naar 4,5 vluchten van Amsterdam naar Parijs. Bij 3.576 borrelplanken bespaar je zelfs een rondje om de evenaar met de auto, aldus de organisatoren op de website.
Uit de buurt
Producten die onderdeel uit maken van de Borrelplank komen voor 80 procent ook nog eens allemaal uit Brabant. Deelnemers zijn onder meer: Houben met de vegetarisch worstenbroodjes, Schouten met vegetarische bonenballetjes, falafelballetjes van Boon (een bal met 94% minder CO2-uitstoot dan de bitterbal), geitenkaas van de Bettinehoeve, zoetzure minibietjes met honing en gember van Smeding, groentechips Go Pure uit Emmeloord, Brabants roggebrood van Soma en mosterd, appelstroop en mosterd-honingsaus uit de Mariënwaerdt.
Bron: @FoodClicks
Initiatief – Aanstaande zondag, 20 oktober, lanceert Dutch Cuisine tijdens KP Proeft in Den Bosch niet alleen De Beste Brabantse Borrelplank, maar ook de langste. Samen met Sligro, FoodUp Brabant en Visit Brabant is het initiatief opgepakt om met deze uitgebreide vegetarische borrelplank duidelijk te maken dat het Bourgondische leven van de Brabanders overeind kan blijven, ook in de toekomst, met meer vegetarische producten.
Dat Brabant synoniem staat voor het Bourgondische leven is bekend. Juist daarom willen de initiatiefnemers laten zien tijdens het KP Proeft, een event in de bekende horecastraat Korte Putstraat, dat het Bourgondische leven ook vleesloos door kan gaan. Daarom lanceren zij de mega-borrelplank waar geen vlees aan te pas komt. De initiatiefnemers hopen dat zoveel mogelijk horecazaken meedoen en de borrelplank op het menu gaan zetten.
Milieubesparing
Ook wordt duidelijk gemaakt wat de impact is van de vegetarische borrelplank. Zo bespaar je met 1 vegetarische borrelplank namelijk 11 autokilometers ten opzichte van een traditionele borrelplank met vlees. En loopt die besparing bij 100 van deze borrelplanken op naar 4,5 vluchten van Amsterdam naar Parijs. Bij 3.576 borrelplanken bespaar je zelfs een rondje om de evenaar met de auto, aldus de organisatoren op de website.
Uit de buurt
Producten die onderdeel uit maken van de Borrelplank komen voor 80 procent ook nog eens allemaal uit Brabant. Deelnemers zijn onder meer: Houben met de vegetarisch worstenbroodjes, Schouten met vegetarische bonenballetjes, falafelballetjes van Boon (een bal met 94% minder CO2-uitstoot dan de bitterbal), geitenkaas van de Bettinehoeve, zoetzure minibietjes met honing en gember van Smeding, groentechips Go Pure uit Emmeloord, Brabants roggebrood van Soma en mosterd, appelstroop en mosterd-honingsaus uit de Mariënwaerdt.
Bron: @FoodClicks
Petrol – De ruimte was er en de motivatie om iets meer met postbussen te doen was er. Na het faillissement van kantoorboekhandelsketen Office Center kwam er in de keistad ruimte voor een nieuw PostNL Businesspoint. Shell Serva in Amersfoort zag er brood in, maar wilde van de ruimte wel iets meer maken dan een ‘truttig puntje van PostNL’.
Groothandel - De omzet van de Sligro Food Groep over het eerste halfjaar 2022 bedroeg €1.129 miljoen, een toename van 43,3% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. In Q2 wist de groep een groei te realiseren van 43,7%. De nettowinst over het eerste halfjaar kwam uit op €23 miljoen.
Formulenieuws - Plaza ’t Krûûspunt op Ameland is in mei gestart met orderkiosken. Het cafetariabedrijf wil met de plaatsing van de bestel- en afrekenzuilen inspelen op de toenemende vraag naar snelheid en gemak. Het is de derde Plaza-locatie die de stap naar verdere digitalisering maakt.
Dierenwelzijn - Bidfood en Hanos gaan hun huismerk kipproducten voorzien van ten minste één Beter Leven-ster. Dit is vrijdag bekendgemaakt door Wakker Dier. Sligro kondigde deze stap vorig jaar al aan.
Petrol – De wereld van tankstations verandert en dus verandert SWO De Splinter. Niet alleen krijgt de inkoop- en samenwerkingsorganisatie een nieuwe naam, ook de dienstverlening wordt uitgebreid. Er moet meer maatwerk worden geleverd voor de leden, zei voorzitter Rob van Herpen. Voor de nieuwe naam, is een oude naam nieuw leven ingeblazen, namelijk GemaQ.
Groothandel – Sligro wist in de eerste drie maanden van dit jaar de omzet naar een niveau te brengen van voor de coronamaatregelen. Weliswaar viel de omzet in catering nog wat tegen, maar daar tegenover stond een verdere groei in bezorging aan bedrijven.