Dunkin’ wil groeien in aantal locaties en eetmomenten
Formulenieuws - Dunkin’ bestaat zes jaar in Nederland en wil groeien in aantal locaties en zet daarom in op meerdere eetmomenten op een dag. De donutketen breidt daarom het assortiment uit en komt voor het avondmoment met de Dunkin’ Pizza with Donut Dough.
De Amerikaanse donut- en koffiespecialist heeft inmiddels meer dan zeventig vestigingen in Nederland en vijfentwintig in België. De aankomende jaren staan in het teken van groei met een uitbreiding van het assortiment voor lunch met bakery items. Om het avondmoment in te vullen introduceert Dunkin’ daarom een pizza gemaakt van donut deeg. Tijdens de lancering wordt er gestart met een klein assortiment om de reacties te peilen van de consument. Afhankelijk van die reacties wordt het assortiment mogelijk uitgebreid tot een volledig pizza concept.
Bij Dunkin’ ligt de voornaamste focus nog steeds op koffie. Na de uitbreiding van lunch middels sandwiches en tosti’s komt er nu ook voor de avond een product bij. Roberto Fava, woordvoerder van Dunkin’ Nederland, in een toelichting: “Na meer dan twee jaar van ontwikkelen lanceren wij binnenkort met gepaste trots deze Donut Pizza op de Nederlandse markt. De combinatie van donut deeg, Italiaanse tomatensaus en mozzarella maken het een unieke belevenis”.
Flagshipstore
Dunkin’ opende de afgelopen weken drie nieuwe vestigingen in Tilburg, Zaandam en Delft. Op 6 april opent Dunkin’ een Flagshipstore van ruim 350 vierkante meter in Venlo. Dit is de grootste Dunkin’ winkel van Europa.
Bron: Dunkin’/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Dunkin’ introduceert abonnement met koffie voor €1
Formulenieuws – Koffie- en bakkerijketen Dunkin' introduceert het Dunkin' Koffie Abonnement in Nederland en België. Vanaf donderdag 11 april kunnen koffieliefhebbers elke dag genieten van maximaal drie warme dranken voor slechts €1 per dag.
Lees berichtDunkin’ Nederland en België lanceert glutenvrije range
Formulenieuws - Dunkin' lanceert een glutenvrije lijn speciaal ontworpen voor mensen die geen gluten kunnen of willen eten. Verder breidt Dunkin' het aanbod uit met een lijn van American Cookies.
Lees berichtDunkin’ lanceert ‘smartfridge koffie en donuts station’
Shopconcept – Koffie- en donutconcept Dunkin’ presenteert samen met Selecta, Alpro en Monin ‘De World of Dunkin’, een volgens het bedrijf ‘slimme verkoopoplossing met koffie, ijsdranken, Dunkin’ donuts, merchandise en andere producten’. De eerste units zijn reeds ontwikkeld en de primeur is voor Hotel Gorinchem van Van der Valk International, de belangrijkste belanghebbende in Dunkin’.
Lees berichtSubway verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan Roark Capital
Formulenieuws – Subway is door de eigenaren van de sandwichformule verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan investeringsmaatschappij Roark Capital. Deze partij is ook eigenaar van donutketen Dunkin'.
Lees berichtHajé Nunspeet krijgt eerste Dunkin’ drive-thru
Formulenieuws - Dunkin’ heeft aan de A28 bij Hajé Restaurant Nunspeet een Dunkin' drive-thru geopend. De locatie op de verzorgingsplaats Hendrikbos is de eerste echt drive thru van West-Europa.
Lees berichtDe Sunt-donut van geredde bannen wordt gebakken
Introductie - Donuts die niet worden gefrituurd, maar gebakken in de oven, is al een innovatie. Maar als die donuts dan ook nog eens gemaakt zijn van geredde bananen, dan wordt het product helemaal bijzonder. Food pionier Sunt introduceert de snack.
Lees bericht