Fast casualketen SLA opent nieuwe vestiging in Leiden


SLA opent 14e locatie in binnenstad Leiden

Formulenieuws – SLA heeft een nieuwe vestiging geopend in het centrum van Leiden. Samen met franchisenemers Berre en Munur opende de fast casualketen de eerste van een reeks nieuwe vestigingen. De formule wil groeien, ook in het buiteland.

SLA is een scale-up opgericht in 2013. De keten heeft een ambitieuze groeidoelstelling van 5 à 6 nieuwe SLA vestigingen per jaar. In Leiden opende SLA op 15 maart haar 14e locatie. Met een team van meer dan 200 collega’s is SLA, volgens eigen zeggen, de grootste plant-focused keten van Nederland. De keten wil binnen twee jaar ook de eerste vestigingen openen in de rest van Europa.

Samen met meer dan 15 kleinschalige partners en boeren die elk unieke, hoofdzakelijk biologische ingrediënten of dranken leveren, biedt SLA gerechten waarin groenten de hoofdrol spelen. Mede-oprichter Jop de Graaf: “Gezond voor onszelf gaat wat SLA betreft hand in hand met gezond voor de wereld. Met SLA willen we onze impact vergroten en het iedereen makkelijk maken daaraan mee te doen. Met plantaardige ingrediënten, een praktisch zero-waste keuken en eerlijke samenwerkingen zetten we belangrijke stappen. Als trots familiebedrijf werken we elke dag samen met een gemotiveerd team om ons bedrijf in te zetten voor positieve verandering. En iedereen die SLA eet, doet eraan mee. One salad at a time. Alles voor een kleine impact op de wereld en een grote impact op jezelf.” Mede-oprichter Nina Pierson: “Nú is het tijd voor de volgende stap. Als maatschappij staan wij voor enorme uitdagingen. Het huidige voedselsysteem brengt te veel negatieve neveneffecten met zich mee en beïnvloedt de gezondheid van ons als mens en onze planeet. Dit moet veranderen. Vanuit SLA willen wij bijdragen aan het versnellen van de onvermijdelijke transitie naar plant-focused eten , want alleen zo kunnen wij samen van gezond maar ook vooral goed eten de nieuwe-norm maken.”

Bron: SLA/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht


Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht


Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht

AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid