Gasten vermijden restaurants met slechte toilethygiëne

Onderzoek - Uit recent onderzoek van Tork, een merk van Essity en de wereldwijde leider op het gebied van professionele hygiëne, blijkt dat een toiletervaring van cruciaal belang is voor gasten. Bijna 50% van de respondenten onthoudt openbare locaties, waaronder bedrijven, waar ze een negatieve toiletervaring hebben gehad. Om deze in de toekomst te vermijden.
Dit percentage stijgt naar 73% voor restaurant- of cafébezoekers die zeggen dat hun beslissing om terug te keren wordt beïnvloed door een slechte toiletervaring. “Wanneer consumenten uit eten gaan – of het nu voor een snelle maaltijd of een uitgebreid diner is – speelt het toilet een belangrijke rol,” aldus Dotti Haynes, HoReCa Marketing Director, Professionele Hygiëne bij Essity. “Het wordt vaak gezien als een afspiegeling van andere ‘achter de schermen’ gebieden, zoals de keuken, waar goede hygiëne van cruciaal belang is. Bedrijven zouden de indruk die wordt gecreëerd door slecht onderhouden sanitaire ruimtes niet moeten onderschatten – de sanitaire ruimte is veel belangrijker dan ze misschien denken.”
Belangrijke criteria die gasten noemen als het gaat om de toiletervaring zijn:
Papieren handdoeken om handen te drogen (81% beschouwt papieren als belangrijk, tegenover 65% die zegt dat jet-air dryers belangrijk zijn bij het handen drogen);
- Automatische zeepdispensers (78% beschouwt deze als belangrijk);
- Afvalbakken voor incontinentieproducten (74%);
- Automatische kranen (73%);
- Automatische toiletspoelsystemen (72%);
- Borden die bezoekers herinneren om hun handen te wassen (68%).
- Inclusieve hygiëne
Bron: Tork/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tork krijgt werelds eerste certificering ‘Design for All-norm’
Gecertificeerd - Tork ontvangt als eerste ter wereld de Design for All-certificering voor het ontwikkelen van zijn dispensers (EN 17161). Deze aanpak is gericht op het toegankelijk maken van inclusieve hygiëne in sanitaire ruimtes voor iedereen.
Lees berichtTork brengt verbeterde servetdispensers
Introductie – Tork introduceert een verbeterde servetdispenser voor op tafel en voor de afhaalsector. De beide introducties moeten zorgen voor een meer hygiënische gastervaring en een efficiëntere werkomgeving bij restaurants en franchisenemers.
Lees berichtServetverspilling tegengaan met Tork Xpressnap Fit dispenser
Duurzaamheid – Om verspilling van servetten door klanten tegen te gaan, heeft Tork de Xpressnap Fit servetdispenser ontworpen. Die zorgt voor minder afval omdat maar een servet tegelijkertijd kan worden meegenomen.
Lees berichtTork introduceert nieuw antimicrobieel schuim en handzeep
Hygiëne – Tork, merk van hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity, introduceert twee nieuwe producten: Tork Antimicrobiële Vloeibare Handzeep en Tork Alcoholvrij Handschuim voor handdesinfectie. Beide producten zijn effectief tegen bacteriën en virussen, bieden verzorging voor de huid en zijn 100% biologisch afbreekbaar.
Lees berichtDrinkbekers Duitse McDonald’s verwerkt tot Tork-toiletpapier
Hergebruik - Drank-, milkshake- en ijsbekers zullen worden hergebruikt voor de productie van toiletpapier van Essity’s, het hygiënemerk Tork. Uit een pilot is gebleken dat Essity de papieren bekertjes, nadat ze versnipperd zijn, met succes kan gebruiken als materiaal in een deel van hun fabrieken.
Lees berichtRise SAFE-label moet werknemers veiligheidsgarantie geven op kantoor
Kantoor – Facilitair dienstverlener Sodexo en Bureau Veritas hebben een het Rise SAFE-label ontwikkeld dat de bezorgdheid bij werknemers over de veiligheid op kantoor weg moet nemen. Klanten van Sodexo kunnen na een uitgebreide audit dit Rise SAFE-label ontvangen en zo organisaties helpen om de zorgen weg te nemen.
Lees bericht