Hieperdepiepers vervangt Lay’s Patatje Mayo en Frietje Satésaus
_768_786_90.jpg)
Introductie – Het was een consumentenactie gestoeld op een langdurige discussie of de langwerpig gesneden en gefrituurde aardappel nu patat heet of friet. Met de eerder dit jaar geïntroduceerde chipssmaken Patatje Mayo en Frietje Satésaus van producent PepsiCo wakkerde Lay’s de discussie hierover bij consumenten verder aan om consumenten op te roepen het debat te beslechten met het bedenken van een verzoenende naam. Die naam is nu gevonden in Hieperdepiepers.
Lay’s introduceerde in samenwerking met sausspecialisten Wijko en Remia eerder dit jaar de Iconic Local Flavours met de twee nieuwe chipssmaken Patatje Mayo en Frietje Satésaus. Lay’s daagde Nederland uit om een verenigende naam te verzinnen die alle inwoners zou vertegenwoordigen. Iedereen die wilde, kon een naam inzenden en/of stemmen op zijn of haar favoriet. Lay’s Hieperdepiepers kwam naar voren als winnaar.
Vanaf oktober zijn de twee smaakvarianten met hun nieuwe naam in Nederland verkrijgbaar.
Bron: PepsiCo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Redefine Meat verrast bezoekers Sial met spectaculaire show
Vakbeurzen - Een spectaculaire show van het Israëlische bedrijf Redefine Meat, de leverancier van de plantaardige biefstuk van Loetje, samen met honderden andere aanbieders die niet direct met innovaties zijn gekomen, maar wel hun bestaande producten hebben verbeterd. De jaarlijkse Sial in Parijs, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld, pakte ook deze editie weer uit.
Lees berichtHorecasector is blij met ontmoetingsplek Gastvrij Rotterdam
Beurzen – Het is tijdens Gastvrij Rotterdam weer voor het eerst dat de horecasector de gelegenheid heeft om elkaar te ontmoeten en de innovaties te bekijken en te proeven van de afgelopen maanden. De aanwezige deelnemers en bezoekers zijn blij met de ontmoetingsplek.
Lees berichtPepsi Max lanceert nieuwe ‘challenge your taste’-campagne
Campagne - Pepsi MAX heeft zijn nieuwe campagne gelanceerd. Met de ‘Challenge Your Taste’ campagne wordt iedereen beloond die tegen normen, conventies en clichés durft in te gaan en continu op zoek is naar gedurfdere en betere smaakervaringen. De campagne wordt gestart met een nieuwe tv-commercial, die mensen meevoert in een multi-sensorische Pepsi Max smaakreis.
Lees berichtRobbert de Veen maakt ‘s werelds duurste hamburger
Record - Robbert Jan de Veen van cafetaria De Daltons in Voorthuizen is er met zijn ‘The Golden Boy’ in geslaagd het officiële wereldrecord binnen te halen van de duurste hamburger ter wereld. The Golden Boy is een zeer exclusieve burger, gemaakt van Wagyu A5 vlees met onder andere Beluga kaviaar, Engelse cheddar van Wyke Farms en barbecuesaus gemaakt...
Lees bericht‘Het gaat goed met Pepsi, het merk groeit jaar op jaar’
Interview - Pepsi neemt in Nederland een bijzondere positie in. Eigenaar van het merk is PepsiCo, maar het bedrijf dat Pepsi distribueert is Vrumona. Dat heeft consequenties voor de manier waarop de marketing rondom het merk wordt gedaan. Zo doet PepsiCo alle ‘above-the-line’ communicatie en is Vrumona verantwoordelijk voor de ‘below-the-line’ activatie.
Lees bericht‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant
Actie – De introductie van Lay’s Iconic Restaurant Flavours krijgt een follow-up met de opening van ‘s Werelds eerste Lay’s online pop-up restaurant. Twee dagen lang kunnen geïnteresseerden de smaken thuis laten bezorgen Uber Eats. De actie start vandaag en loopt tot morgen en is alleen in Amsterdam.
Lees bericht