iKi Beer lanceert gastronomisch bieren met chef Kelvin Lin


Rob Baan van Koppert Cress neemt het eerste flesje Iki bier van Kelvin Lin in ontvangst

Samenwerking - iKi Beer breidt het assortiment uit met een lijn gastronomische bieren in samenwerking met topchef Kelvin Lin van restaurant Nayolie in Voorschoten. Uniek aan de bieren is dat er met verse smaakmakers wordt gewerkt en niet met extracten.

Voor de ‘Lemongrass’ is vers citroengras gebruikt en aan de ‘Thai Sweet Basil’ is Zallotti Blossom toegevoegd. CEO Rob Baan van Koppert Cress in Monster, waar de Zallotti Blossom wordt geteeld, nam het eerste flesje bier in ontvangst.

De Lemongrass en de Thai Sweet Basil zijn de eerste bieren in een lijn van nieuwe gastronomische bieren die voor iKi Beer door topchef Kelvin Lin zijn gecreëerd. In de traditie van iKi zijn de nieuwe bieren ambachtelijk gemaakt op basis van groene thee. CEO Luit Mulder van iKi Beer: “De bieren passen helemaal bij de kookstijl van de Kelvin Lin, die met zijn bekroonde modern-Aziatische keuken bekendstaat om zijn smaakexplosies. Het zijn gastronomische bieren die ondersteunend zijn aan de maaltijd. Daarnaast kun je er goed mee koken en lenen ze zich heel goed om te verwerken in cocktails”.

Platform met recepturen

De lijn ‘iKi Beer by Kelvin Lin’ is een aanvulling op het bestaande iKi-assortiment, met daarin Yuzu, Ginger, Raz el Hanout, Pepper en het alcoholvrije Zero. Mulder: “De lijn is volop in ontwikkeling, zo werken we nu onder meer aan een dessertbier”. De bieren zijn voor de horeca verkrijgbaar bij onder meer alle Nederlandse drankengroothandels en bij Hanos, Bidfood,  DunYong Food Services, Lucullus, Asia Express Food en Yama. Voor consumenten zijn de bieren te koop bij DunYong webshop en toko, Ekoplaza, Sushivankai.nl, Holland Craft Beer en Beerwulf.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws







Effecten versoepelingen teken zich af in foodservice

Analyse - Hoewel de effecten van de versoepelingen in de horeca op 28 april zich in P5 nog niet volledig laten zien, zijn al wel de eerste signalen zichtbaar. Helemaal met het mooie weer van de afgelopen dagen gaat de volgende periode er nog beter uitzien, maar P5 was al een opsteker, zij het dat er nog wel veel werk aan...

Lees bericht

ADAS groep zet augmented reality in voor horecaconcepten

Technologie - De ADAS groep in Deventer, bekend van onder andere Jasmin’s en The Hangar, start voor meerdere van haar horecaconcepten augmented reality projecten. Zo krijgen gasten van Stadshotel ‘tOer in Zutphen vanaf nu een persoonlijk welkom van de hotel manager die als hologram verschijnt.

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid