Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR


Nederland is met MARMIR een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

MARMIR Chocolate biedt twee lijnen aan premium chocoladesmaken. De ‘Signature Collection’, bestaande uit witte, melk, pure en blond chocolade, gemaakt van gekarameliseerde melk. Daarnaast is er de Salt Collection met hierin dezelfde basissmaken waaraan verrassende zoutsoorten zijn toegevoegd. Te denken valt hierbij aan melk chocolade met lavazout en karamel, witte chocolade met Himalaya zout en pure chocolade met zout flakes. 

Alle recepturen zijn met zorg samengesteld door de professionele chefs van MARMIR Chocolate, waarbij enkel gebruik wordt gemaakt van de meest passende ingrediënten. Zo maakt het merk gebruik van geselecteerde cacaobonen uit West-Afrika, Peru en Zuid-Amerika en wordt gebruik gemaakt van premium cacaoboter uit Peru om het gebruik van suiker te beperken. Alle chocolade is verder vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. “Wij zoeken continu naar ingrediënten van de hoogste kwaliteit met de karakteristieken die onze recepturen naar een volgend niveau brengen. Zo gebruiken we voor onze pure chocolade een cacaoboon uit Zuid-Amerika die kenmerkend is voor haar rozige aroma. Voor de melkchocolade met lavazout en karamel hebben we juist voor een blend gekozen van diezelfde boon en de meer bittere smaak van de West-Afrikaanse boon voor een compleet nieuwe smaaksensatie”, aldus Danny Casimir, oprichter van MARMIR Chocolate.

MARMIR Chocolate is voor de consument verkrijgbaar in acht verschillende smaken in repen van 50 gram en zes verschillende giftboxen met verschillende variaties van smaken en groottes om weg te geven. Daarnaast richt het merk zich op de zakelijke markt met repen van 20 gram en de ‘bite collectie’, bestaande uit kleinere chocolaatjes van 5 gram. Het merk levert al aan klanten zoals KPMG, hotel en restaurant Kasteel de Wittenburg in Wassenaar en verschillende horecagelegenheden in Amsterdam en Amstelveen.

Bron: MARMIR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘s-Hertogenbosch is Nederlandse horecahoofdstad

Onderzoek  – Op basis van restaurantdichtheid, gastbeoordelingen en betaalbaarheid is ’s-Hertogenbosch Horeca Hoofdstad van Nederland. De Brabants stad heeft daarin de concurrentie van Maastricht en Leeuwarden in de rug. De Friese hoofdstad blijkt wel de meest voordelige stad te zijn.

Lees bericht


Fastned en Vermaat starten meerjarige samenwerking

Tankstation - Het Europese snellaadbedrijf Fastned, en de Vermaat Groep, specialist in horecaconcepten, kondigen een meerjarige samenwerking aan. De samenwerking richt zich op het neerzetten van een hoogwaardig horeca- en retailconcept bij verschillende snellaadstations van Fastned langs Europese snelwegen.

Lees bericht



HorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden

Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid