Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
MARMIR Chocolate biedt twee lijnen aan premium chocoladesmaken. De ‘Signature Collection’, bestaande uit witte, melk, pure en blond chocolade, gemaakt van gekarameliseerde melk. Daarnaast is er de Salt Collection met hierin dezelfde basissmaken waaraan verrassende zoutsoorten zijn toegevoegd. Te denken valt hierbij aan melk chocolade met lavazout en karamel, witte chocolade met Himalaya zout en pure chocolade met zout flakes.
Alle recepturen zijn met zorg samengesteld door de professionele chefs van MARMIR Chocolate, waarbij enkel gebruik wordt gemaakt van de meest passende ingrediënten. Zo maakt het merk gebruik van geselecteerde cacaobonen uit West-Afrika, Peru en Zuid-Amerika en wordt gebruik gemaakt van premium cacaoboter uit Peru om het gebruik van suiker te beperken. Alle chocolade is verder vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. “Wij zoeken continu naar ingrediënten van de hoogste kwaliteit met de karakteristieken die onze recepturen naar een volgend niveau brengen. Zo gebruiken we voor onze pure chocolade een cacaoboon uit Zuid-Amerika die kenmerkend is voor haar rozige aroma. Voor de melkchocolade met lavazout en karamel hebben we juist voor een blend gekozen van diezelfde boon en de meer bittere smaak van de West-Afrikaanse boon voor een compleet nieuwe smaaksensatie”, aldus Danny Casimir, oprichter van MARMIR Chocolate.
MARMIR Chocolate is voor de consument verkrijgbaar in acht verschillende smaken in repen van 50 gram en zes verschillende giftboxen met verschillende variaties van smaken en groottes om weg te geven. Daarnaast richt het merk zich op de zakelijke markt met repen van 20 gram en de ‘bite collectie’, bestaande uit kleinere chocolaatjes van 5 gram. Het merk levert al aan klanten zoals KPMG, hotel en restaurant Kasteel de Wittenburg in Wassenaar en verschillende horecagelegenheden in Amsterdam en Amstelveen.
Bron: MARMIR/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Swinkels breidt Cornet-familie uit met Gold Blond (5,8%)
Introductie – Palm Breweries in België, onderdeel van de Nederlandse brouwerij Swinkels, heeft de Cornet-familie uitgebreid met Cornet Gold Blond. Het is volgens de brouwer een verfijnd blond bier met een vol karakter en een lager alcoholpercentage van 5,8%.
Lees bericht‘s-Hertogenbosch is Nederlandse horecahoofdstad
Onderzoek – Op basis van restaurantdichtheid, gastbeoordelingen en betaalbaarheid is ’s-Hertogenbosch Horeca Hoofdstad van Nederland. De Brabants stad heeft daarin de concurrentie van Maastricht en Leeuwarden in de rug. De Friese hoofdstad blijkt wel de meest voordelige stad te zijn.
Lees berichtStrijd om de CuliQuiz 2025 gaat finale in
Wedstrijd - Studenten uit de gastvrijheidssector maken zich op voor de finale van de CuliQuiz Battle, een innovatieve kenniswedstrijd die horeca onderwijs en het bedrijfsleven samenbrengt.
Lees berichtFastned en Vermaat starten meerjarige samenwerking
Tankstation - Het Europese snellaadbedrijf Fastned, en de Vermaat Groep, specialist in horecaconcepten, kondigen een meerjarige samenwerking aan. De samenwerking richt zich op het neerzetten van een hoogwaardig horeca- en retailconcept bij verschillende snellaadstations van Fastned langs Europese snelwegen.
Lees berichtNestlé betreedt nieuw segment met KitKat Tablets
Introductie – Nestlé introduceert KitKat Tablets in Europa. Voor het Zwitserse bedrijf is dat met het merk KitKat een nieuw segment. Nestlé wil met de introductie inspelen op de groeiende vraag van consumenten naar luxe chocolade om te delen.
Lees berichtHorecaEvenTT blijft vaste waarde in het noorden
Vakbeurzen – De vakbeurs HorecaEvenTT in de WTC Expo in Leeuwarden werd goed bezocht. Traditioneel bezoeken altijd veel horecaondernemers van de Waddeneilanden de vakbeurs en ook die waren deze keer weer aanwezig. De beurs valt verder altijd op door de warme aankleding van de expositieruimte en de verzorgde stands.
Lees bericht