Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR


Nederland is met MARMIR een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

MARMIR Chocolate biedt twee lijnen aan premium chocoladesmaken. De ‘Signature Collection’, bestaande uit witte, melk, pure en blond chocolade, gemaakt van gekarameliseerde melk. Daarnaast is er de Salt Collection met hierin dezelfde basissmaken waaraan verrassende zoutsoorten zijn toegevoegd. Te denken valt hierbij aan melk chocolade met lavazout en karamel, witte chocolade met Himalaya zout en pure chocolade met zout flakes. 

Alle recepturen zijn met zorg samengesteld door de professionele chefs van MARMIR Chocolate, waarbij enkel gebruik wordt gemaakt van de meest passende ingrediënten. Zo maakt het merk gebruik van geselecteerde cacaobonen uit West-Afrika, Peru en Zuid-Amerika en wordt gebruik gemaakt van premium cacaoboter uit Peru om het gebruik van suiker te beperken. Alle chocolade is verder vrij van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. “Wij zoeken continu naar ingrediënten van de hoogste kwaliteit met de karakteristieken die onze recepturen naar een volgend niveau brengen. Zo gebruiken we voor onze pure chocolade een cacaoboon uit Zuid-Amerika die kenmerkend is voor haar rozige aroma. Voor de melkchocolade met lavazout en karamel hebben we juist voor een blend gekozen van diezelfde boon en de meer bittere smaak van de West-Afrikaanse boon voor een compleet nieuwe smaaksensatie”, aldus Danny Casimir, oprichter van MARMIR Chocolate.

MARMIR Chocolate is voor de consument verkrijgbaar in acht verschillende smaken in repen van 50 gram en zes verschillende giftboxen met verschillende variaties van smaken en groottes om weg te geven. Daarnaast richt het merk zich op de zakelijke markt met repen van 20 gram en de ‘bite collectie’, bestaande uit kleinere chocolaatjes van 5 gram. Het merk levert al aan klanten zoals KPMG, hotel en restaurant Kasteel de Wittenburg in Wassenaar en verschillende horecagelegenheden in Amsterdam en Amstelveen.

Bron: MARMIR/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

burgerme lanceert nieuw virtueel merk YAY FRY-DAY

Formulenieuws - burgerme heeft de lancering aangekondigd van een virtuele merk: YAY FRY-DAY. Het virtuele merk is gericht op gefrituurde kip biedt de franchisenemers de kans twee merken vanuit één keuken de exploiteren, waardoor er een breder publiek kan worden bereikt. De komst van het nieuwe merk wordt gemeld door de Nationale Franchise Gids.

Lees bericht


CrowdAboutNow groeit 50% in eerste zes maanden

Financiering - Crowdfunding platform CrowdAboutNow, dat het kleinbedrijf financiert met behulp van hun klanten en fans, heeft in het eerste halfjaar van 2024 11 miljoen gefinancierd. Dit is een record voor het platform en een groei van 50% ten opzichte van vorig jaar. Dat meldt het financieringsplatform maandag in een bericht.

Lees bericht

Udo Delfgou nieuwe algemeen directeur KHN

Benoeming - Koninklijke Horeca Nederland (KHN) laat weten dat Udo Delfgou per 1 oktober aantreedt als de nieuwe algemeen directeur van de branchevereniging voor de horeca. Hij volgt in die functie Dirk Beljaarts op, die recent benoemd is in het huidige kabinet als minister van Economische Zaken. Delfgou heeft veel bestuurlijke ervaring.

Lees bericht



Instock redt in 10 jaar tijd 3 miljoen kilo voedsel

Voedselverspilling - Instock viert dit jaar het tienjarig bestaan. Sinds de oprichting in 2014 heeft Instock zich niet alleen ontwikkeld van een restaurantconcept tot een duurzame horeca groothandel (InstockMarket), maar heeft ook een indrukwekkende 3 miljoen kilo voedsel gered van verspilling.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid