MARTINI behaalt duurzaamheidsmijlpaal


100% van de wijnmakerijen voor het volledige MARTINI assortiment zijn nu duurzaam gecertificeerd

Dranken  – Na tientallen jaren pionierswerk op het gebied van duurzaamheid heeft MARTINI, 's werelds nummer één Italiaanse mousserende wijn en vermout van familiebedrijf Bacardi, een duurzaamheidsmijlpaal bereikt: 100% van de wijnmakerijen voor het volledige MARTINI assortiment zijn nu duurzaam gecertificeerd.

Elke druppel druivensap die wordt gebruikt voor de productie van MARTINI vermout en mousserende wijnen, waaronder MARTINI Fiero en het nieuwe MARTINI assortiment niet-alcoholische aperitivo's, is nu afkomstig van wijnhuizen die zijn gecertificeerd volgens de Equalitas-norm. Dit is de meest uitgebreide duurzaamheidsnorm in de Italiaanse wijnbouw.

Samen met de suikerriet voor BACARDI rum en de 10 botanicals voor BOMBAY SAPPHIRE, beiden afkomstig van duurzame landbouw, vormt dit een nieuwe belangrijke stap in de richting van BACARDI'S doelstelling om in 2025 100% van haar belangrijkste ingrediënten van duurzaam gecertificeerde leveranciers te vergaren.

Bron: BACARDI/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bacardi Introduceert TAILS-cocktails voor thuis

Introductie – Horecakwaliteit in huis halen met eten is al gemeengoed, maar met cocktail lag dat ingewikkelder. Bacardi gaat daar verandering in brengen met de introductie van TAILS; hoogwaardige cocktails, die thuis binnen dertig seconden zijn te bereiden.

Lees bericht


Spadel wil positieve impact en zet nog meer in op duurzaamheid

Duurzaam - Spadel, het moederbedrijf van mineraalwater Spa, zet nog een stap extra in haar duurzaamheidstrategie en voegt als eerste drankproducent in de Benelux de duurzaamheidsambitie toe aan het doel van de vennootschap. De ambitie sluit aan bij de nieuwe MVO-strategie voor 2025 waarin natuur, consument, lokaliteit en de maatschappij centraal staan.

Lees bericht


Hak pleit voor ‘groene revolutie’ in voedselketen

Duurzaam - Groentefabrikant Hak pleit voor vergaande veranderingen in de voedselketen. In een paginagrote advertentie in de krant werd deze week opgeroepen om meer plantaardig te gaan eten en ook meer groentesoorten van dichtbij. Plantaardig en lokaal moet het ‘Groene Normaal’ worden, volgens Timo Hoogeboom, CEO van Hak.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid