Moving Mountains aast vooral op foodservicebedrijven


Vegetarisch – Bij de kennismaking in Nederland van de plant-based Moving Mountains-producten liet oprichter Simeon van der Molen duidelijk weten vooral de foodservicebedrijven voor ogen te hebben met zijn producten. “Daar kan de consument het beste de kwaliteit van onze producten proeven.” De burgers van Moving Mountains staan bekend omdat zij ook daadwerkelijk in de pan bij het bakken bloeden. Dat komt door het gebruik van bietensap. Ook de smaak van de vegetarische burger is overtuigend. Omdat restaurantketen Hard Rock Café de plant-based burger van Moving Mountains ook op het menu heeft staan, was voor de locatie in Amsterdam gekozen om de Nederlandse pers te overtuigen. Het Rotterdamse tv-chef duo Job & Perry van 24Kitchen was ingehuurd om de plant-based producten te verwerken als ‘hamburger’ en in een stamppot. De burger wist in smaak en bite te overtuigen. Het in eigen beheer ontwikkelde vegetarische broodje van Hard Rock Café voegde daar nog een dimensie aan toe. De sausage was minder overtuigend en in smaak zelfs iets minder dan tijdens de Europese introductie op de Anuga, waar het product in de prijzen viel met een Taste Innovatie Award. Vers versus diepvries De Moving Mountains-producten zijn sinds 2016 op de markt en vanaf het begin is het hard gegaan met de producten. In Europa zijn de producten inmiddels bij zo’n 4.000 horecalocaties beschikbaar. Vanaf 9 januari zijn de burgers en de saucijzen van Moving Mountains ook verkrijgbaar bij Jumbo. In een versvariant, omdat de consumenten de producten bij het vees zoekt. In de foodservicemarkt worden de producten vanuit diepvries verwerkt. Teruggestuurd Simeon van der Molen ziet vooral binnen foodservice mogelijkheden. Omdat vooral de smaak en de bite moet overtuigen, is zijn mening. Het feit dat naast Hard Rock Café ook de horecazaken van Ter Marsch & Co, locaties die bekend staan om de kwaliteit van hun vleeshamburgers, toch ook de plant-based burger op de menulijst hebben staan, is voor hem motiverend. Simeon heeft daarom lol als hij met regelmaat hoort, dat de burgers worden teruggestuurd door gasten, omdat zij het ‘bloeden’ van zijn burger en de textuur zo overtuigend vinden, dat gedacht wordt dat het om een vleesburger gaat. Bergen verzetten De Britse Van der Molen komt niet uit de foodwereld, maar begon het bedrijf omdat hij van de dokter het advies had gekregen zijn voedingspatroon aan te passen vaneg cholesterolklachten. Reden om zich te verdiepen in vleesloze producten. De naam Moving Mountains is afgeleid van die zoektocht. “Om de kwaliteit van het huidige product te bereiken hebben we veel moeten doen. Zoveel, dat anderen zeiden dat we daarin niet zouden slagen. We hebben ‘bergen moeten verzetten’ zogezegd met een team van foodspecialisten, vandaar de naam Moving Mountains.” 500 testrecepten De producten van Moving Mountains® zijn er voor iedereen die wil bijdragen aan een betere wereld door minder vlees te eten maar tegelijkertijd moeilijk zonder de smaak en textuur van echt vlees kan. Voor de ontwikkeling is meer dan drie jaar research aan voorafgegaan met ruim 500 testrecepten, in samenwerking met wetenschappers, chefs en telers. Distributeur op het Europese vaste land voor Moving Mountains is Jan Zandbergen World-Wide Quality in Meat. Cholesterolloos De basis van de burger is oesterzwam, dat zorgt voor een sappige en vlezige structuur. Tarwe- en soja-eiwitten geven een vezelachtige textuur die de bite van een traditionele burger moet evenaren. Erwten zijn een extra eiwitbron en de kokosolie biedt de greasy consistentie. De burgers zijn daardoor ook vrij van cholesterol. Vitamine B12 is toegevoegd zodat de burgers de juiste voedingsstoffen bevatten. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Moving Mountains brengt No-Pork burger

Introductie - Moving Mountains, bekend van plantaardige burgers en hot dogs, heeft na de recentelijke introductie van de sausage nu ook de No-Pork Burger op de markt gebracht. De No-Pork Burger is het alternatief voor een varkensburger. Op de Horecava konden de foodprofessionals al kennismaken met dit nieuwe veganistische product. Moving Mountains heeft met de NO-Pork Burger voor de meeste,...

Lees bericht

Ter Marsch & Co winnaar beste burger en friet met topping

Vakwedstrijden - Hamburgerspecialist Ter Marsch & Co, met vestigingen in Amsterdam en Rotterdam, was van de week, tijdens de Lekkerste Wedstrijden op de Horecava, al winnaar met de beste hamburger, maar daar kwam het lekkerste frietje donderdag nog bij. Medewerkers Mitch Kramer won in die categorie met zijn creatie 'Sweet fries of mine'. 'Sweet fries of mine' is een friet gemaakt...

Lees bericht

Jan Zandbergen brengt Moving Mountains Sausage op de markt

Introductie – Bezoekers van de levensmiddelenbeurs Anuga in Keulen konden al kennismaken met de sausages van Moving Mountains. De plant-based worsten werden toen al onderscheiden in de Top 10 Anuga Taste Innovation Show. Daarna zijn de producten zelfs nog iets verbeterd. Vanaf begin 2020 komen ze nu beschikbaar voor foodservicepartijen en retailers in Europa. Moving Mountains creëert vleesvervangers die qua uiterlijk, smaak,...

Lees bericht

Future Food Group gaat zich vooral richten op proteïnerijk voedsel

Innovatiebedrijf – Het sinds 1 oktober nieuw gestarte Future Food Group heeft de intentie een vooraanstaande partij te worden in de markt van duurzame en eco-vriendelijke vleesproducten en vleesalternatieven. Het bedrijf is opgezet om te innoveren op dat terrein. Future Food Group maakt onderdeel uit van de vleesbedrijven Jan Zandbergen en Diviande en heeft voormalig slager Anton Bal aangetrokken om de dagelijkse...

Lees bericht


Ook de vleeshallen bij Anuga kleuren langzaam groen’

Beurzen - Dat vegan een trend is, zal niemand zijn ontgaan. Dat vegetarisch eten steeds vaker onderdeel uitmaakt van ons dagelijks eetpatroon ook niet. Zelfs de vleesindustrie is daarvan overtuigd. Op de Anuga, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld die deze week in Keulen wordt gehouden, kleuren nu zelfs de vleeshallen groen. Want vegan is waar het in vlees, vleeswaren en...

Lees bericht

Diviande en Zandbergen introduceren hybride productlijn FiftyFifty

Introductie - Jan Zandbergen en Diviande in Veenendaal hebben hun assortiment uitgebreid met een nieuwe hybride productlijn: FiftyFifty. De producten bestaan voor vijftig procent uit vlees en voor vijftig procent uit groente. Volgens Zandbergen/Diviande is de nieuwe productlijn bedoeld  voor de consument die een balans zoekt tussen genieten, gezondheid en duurzaamheid. Maar de productlijn kan volgens het bedrijf ook...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid