Peter van Mourik opvolger Peter de Ries bij MAXXAM


Peter van Mourik opvolger van Peter de Ries bij inkooporganisatie MAXXAM gaat de milieu-impact meenemen in de inkoopvoorwaarden

Benoeming - Peter van Mourik (56) treedt begin oktober in dienst van de Inkoopvereniging MAXXAM CV. Hij volgt daar begin volgend jaar Peter de Ries op als Algemeen Directeur. MAXXAM is de grootste inkoopvereniging in de Foodservice /Out-of-Homemarkt.

Van Mourik is nu Directeur Klant & Formule bij PLUS Retail. Het bedrijf dat onlangs fuseerde met COOP. Zijn kennis en ervaring, zeker ook op inkoopvlak bij Schuitema en C1000, sluiten aan bij de uitdagingen en ambities die MAXXAM heeft als inkoopvereniging in deze markt. Bij inkooporganisatie MAXXAM zijn de groothandel Makro Nederland, Bidfood Nederland, Hanos Nederland, Horesca, Lekkerland Nederland en de Vereenigde Hollandsche Compagnie (VHC).

Peter de Ries zegt blij te zijn met de komst van zijn naamgenoot om zijn werk bij MAXXAM voort te zetten. De dynamiek in de Out-of-Homemarkt is alleen maar toegenomen na alle recente ontwikkelingen en prijsverhogingen. Ook de strategie van MAXXAM zal in dat kader de komende jaren moeten worden aangescherpt. Naar eigen zeggen heeft MAXXAM daar onder Peter de Ries al een begin meegemaakt, maar is het aan Peter van Mourik de taak daar verder invulling aan geven.

Bron: MAXXAM/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Foodservice groothandels verenigen zich in FSN

Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.

Lees bericht


Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid