Swinkels Family Brewers neemt Uiltje Brewing Company over


Overname – Swinkels Family Brewers geeft invulling aan de eigen groeistrategie en breidt aanbod aan eigen merken uit met Uiltje Brewing Company. Uiltje Brewing Company staat bekend als eigenzinnige bierbrouwerij, met een sterk merk dat naam maakte met opvallende illustraties op het blik.

Door de toevoeging van deze craft bierbrouwerij wordt het totale bierportfolio van Swinkels Family Brewers verder versterkt. Voor Uiltje Brewing Company zelf betekent het dat de brouwerij gebruik kan maken van de kennis en ervaring van het familie en zich kan toeleggen op kwaliteit en creativiteit. Een grote wens van oprichter Robbert Uyleman. 

Hij richtte de Haarlemse brouwerij in 2012 op. De brouwerij brouwt inmiddels 10.000 hectoliter bier per jaar en er zijn 27 mensen werkzaam. Uiltje Brewing Company biedt tientallen bieren aan en brengt bijna elke week een nieuw bier uit. Bekende bieren van de brouwerij zijn onder andere Bird of Prey, Trackdown, Dikke Lul 3 Bier! en de alcoholarme Superb-Owl.

Craftbier 

Het aanbod van speciaalbieren loopt sinds de laatste jaren flink op, omdat steeds meer consumenten bier met meer smaak en beleving willen drinken. Swinkels Family Brewers zal haar positie in deze modern craft biermarkt nog verder versterken. Met de overname van o.a. Palm Belgian Craft Brewers en Brouwerij De Molen heeft de familiebrouwer rijke ervaring met het uitbreiden van haar portfolio met verschillende type bieren. Daarnaast heeft de brouwer haar positie vergroot door de overname van Bier&cO, een van de grootste speciaalbierimporteurs van Europa. 

Bron: Swinkels Family Brewers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bavaria start grootse campagne voor Bavaria 0.0%

Campagne – De campagne voor Bavaria 0.0% wordt de grootste in de geschiedenis van de Brabantse bierbrouwer Swinkels Family Brewers, waartoe het biermerk behoort, en moet de consument overtuigen dat de variant amper is te onderscheiden van alcoholhoudend pils.

Lees bericht


Bavaria onthult 0.0% brouwerijinstallatie Fenix

Brouwerij - Brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, onthult vandaag haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat de toets met een alcoholhoudend pils ruimschoots kan doorstaan.

Lees bericht

Swinkels betreedt Hard Seltzer markt met eigen merk

Introductie – Swinkels Family Brewers introduceert een nieuw Hard Seltzer merk, genaamd: Spijked&. Onderscheidend aan dit nieuwe merk is dat Swinkels Family Brewers hiervoor een samenwerking aangaat met The Seaweed Company, om een bijdrage te leveren aan het herstel van de oceaan.

Lees bericht

Swinkels Family Brewers komt sneller met Swinckels’ 0.0%

Bierbrouwer – Swinkels Family Brewers komt versneld met Swinckels’ 0.0%. Het nieuwe alcoholvrije bier is exclusief voor de horeca. Omdat de alcohol gedurende het productieproces uit het bier wordt gehaald, heeft ook de zorgsector baat bij de introductie. De brouwer verwerkt de alcohol namelijk tot handalcohol. Bij andere 0.0-varianten heeft dit er inmiddels al toe geleid dat dit desinfectiemiddel aan meer dan 1200...

Lees bericht



Koningin Máxima viert 300 jaar brouwerij Bavaria

Bierbrouwer – Koningin Máxima was gisteren aanwezig bij de officiële opening van het 300-jarig bestaan van Swinkels Family Brewers. Zij bezocht niet alleen de brouwerij, maar sprak ook met verschillende medewerkers en maakte kennis met de 6e, de 7e en 8e generatie van de familie Swinkels. Tevens werd er in haar bijzijn een 300-liter vat aangeslagen en geproost met...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid