YB zet met froyo een volgende stap in volledig plantaardig


Plantaardige froyo stroomt langzaamaan bij alle YB-locaties binnen

Formulenieuws - YB by Yoghurt Barn schakelt de frozen yoghurt langzaamaan op alle locaties over naar plantaardig. Het bedrijf zet daarmee een volgende stap in een volledig plantaardig menu.

De plantaardige variant froyo is een eigen recept en na maanden van ontwikkelen tot stand gekomen, laat CEO en eigenaar Wouter Staal van YB in een toelichting weten.

Het product voldoet aan alle standaarden en is getest door veganisten en gasten van YB. Froyo wordt zelfs beter gewaardeerd dan het volledig veganistische product dat eerder op de kaart stond, zo laat het bedrijf weten. Volgens opgave van YB bevat froyo 50% minder suiker en calorieën dan gewoon frozen yoghurt en zelfs 75% minder vet.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

YB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt

Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.

Lees bericht


YB haalt eerste €900.000 op voor internationale groei

Formulenieuws - YB zet in op internationale expansie met zowel masterfranchise als met haar producten voor retail en foodservice. Om deze groei te versnellen is het bedrijf een coöperatie geworden, waar mensen mede-eigenaar van kunnen worden. Inmiddels zijn er 633 ambassadeurs als mede-eigenaar aangetrokken, zodat zo’n €900.000 voor internationale groei te opgehaald.

Lees bericht

Autogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB

Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.

Lees bericht

YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren

Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

Lees bericht



YB draagt cheque over aan het Wereld Natuur Fonds

Formulenieuws – YB (voorheen Yoghurt Barn) zet in op plantaardig eten dat bij voorkeur lokaal wordt geproduceerd. Om die reden werd een actie opgezet met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL), waarbij een deel van de omzet van een aantal YB producten naar het WWF ging. Onlangs werd de eerste cheque overhandigd van €4.368,00.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid