Rechter zet streep door mengvorm horeca en winkels

Winkelsconcepten – Het lijkt erop dat de mengvormen van winkels en horeca, zoals kapperszaken waar een wijntje of kledingzaken waar een biertje wordt getapt de langste tijd hebben gehad. De voorzieningenrechter in Utrecht heeft namelijk bepaald dat dergelijke winkelconcepten niet mogen. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) startte een proef met deze mengvorm, omdat een strikte naleving van de Drank- en Horecawet niet altijd praktisch zou zijn. Daarbij mogen winkels maximaal...

Lees bericht

{if '1' == '3'}

Prijzen op terras flink in de lift; Amsterdam duurst

Prijzen – Niet verrassend, wel goed om te weten: een rondje op een terras is dit jaar in Amsterdam het duurst. Net als vorig jaar trouwens. Voor de minder bedeelde mensen: hup, snel naar Breda. Het jaarlijkse terrasonderzoek van horeca-adviesbureau Van Spronsen & Partners toont aan dat een rondje van twee koffie, twee fris, twee bier en twee rosé op een terras in Amsterdam gemiddeld 23,60 euro kost. Hetzelfde rondje is in Breda 3,17...

Lees bericht

{if '2' == '3'}

Lavazza zet in op filterkoffie

Introductie - Lavazza zet met Filtro Italiano in op filterkoffie voor de thuismarkt. Waarom? Nou simpel, zo stelt de Italiaanse koffieproducent. Ondanks dat er de laatste jaren talloze koffietrends zijn opgebloeid, geeft 52 procent van koffiedrinkers in Nederland de voorkeur aan de klassieke filterkoffie Filterkoffie is populair in Nederland. Dit komt volgens Lavazza gedeeltelijk door de koffiecultuur die we in Nederland kennen, maar ook omdat filterkoffie weer in opkomst is bij...

Lees bericht

{if '3' == '3'}

Veganistische hamburger ziet levenslicht

Innovatie – Het heeft wat voeten in aarde gehad. En het heeft wat dollars gekost. Maar de veganistische hamburger is er eindelijk. Vijf jaar lang werkten 125 technici aan de zogenoemde Impossible Burger, een stuk ‘vlees’ ontwikkeld in Silicon Valley dat niet van zijn dierlijke evenknie zou zijn te onderscheiden. De Volkskrant bericht erover. De Impossible Burger moet op termijn de gewone hamburger vervangen. En dat is volgens de makers goed voor...

Lees bericht

{if '4' == '3'}

Foodservice Marketing Award; inschrijving is gestart

Marketing – Goede marketingcase voorhanden? Nu is het de kans om er een prijs mee te winnen. FoodserviceXS nodigt ieder foodservicebedrijf uit om een succesvolle marketingcase in te sturen voor de Foodservice Marketing Award. Tijdens de komende editie zullen er twee prijzen worden uitgereikt: een in de categorie ‘activatie’ en een in de categorie ‘innovatie’. De voorinschrijvingen zijn gestart, zo laat organisator FoodserviceXs weten. Men kan zich als lid van FoodserviceXs...

Lees bericht

{if '5' == '3'}

Weduwe Joustra gered door Boomsma Distilleerderij

Overnames - Weduwe Joustra is gereed van de ondergang. Het bedrijf van de bekende Beerenburg dreigde te worden meegesleurd in de ondergang van het moederbedrijf van Joustra - de Dirkzwager Groep. Maar een oer-Fries familiebedrijf - Boomsma Distilleerderij – treedt nu op als de reddende engel. “Weduwe Joustra zelf is een financieel gezond bedrijf, met prachtige producten. Bovendien is het een belangrijk onderdeel van de Friese cultuur, en kunnen we dit...

Lees bericht

{if '6' == '3'}

Amsterdam zet in op levering horeca via grachten

Distributie – De gemeente Amsterdam schrijft in het recent verschenen rapport Watervisie dat het mogelijkheden ziet voor de groei van stadsdistributie op de vele grachten. Met name horecabedrijven langs de Amsterdamse wateren zouden via onder meer elektrische boten goed kunnen worden bevoorraad. De Watervisie van de gemeente Amsterdam wordt met open armen ontvangen door MKB Amsterdam, de belangenbehartiger voor het midden- en kleinbedrijf. “Vracht over de gracht zien wij als een...

Lees bericht

{if '7' == '3'}

Instock opent tweede restaurant in Den Haag

Voedselverspilling – Instock opent morgen de deuren van hun nieuwe tweede restaurant op het Buitenhof 36 in Den Haag. Instock heeft al een vestiging in Amsterdam en zet voedselverspilling op de kaart. Zeven dagen per week wordt er in hun restaurants een ontbijt, lunch en diner gemaakt met producten die anders het bord niet zouden halen. De formule werkt hiervoor samen met Albert Heijn. Instock bestaat twee jaar en heeft ondertussen zo...

Lees bericht

Bierbrouwer Grolsch stapt in de filmwereld

Marketing - Grolsch stapt in de filmwereld en gaat met Dekmantel een samenwerking aan. In aanloop naar het Dekmantel Festival (4 – 7 augustus) presenteren Grolsch en Dekmantel het eerste resultaat van hun samenwerking: een documentaire met in de hoofdrol de oprichters van de Amsterdamse underground instituten Red Light Radio en Red Light Records. “Vakmanschap is de verbindende factor tussen ons en het platenlabel en evenementenorganisatie”, meldt de bierbrouwer in een persbericht. In...

Lees bericht

Vrumona slaat handen ineen met Naturalicious®.

Samenwerkingen – Frisdrankleverancier Vrumona slaat de handen ineen met hi-tech health company Naturalicious®. De samenwerking moet zorgen voor een innovatieve reeks gezonde cold pressed groente- en fruit juices met de merknaam Naturalicious®. “De zogenaamde cold pressed juices zijn een ware rage aan het worden onder iedereen die er een gezonde levensstijl op na houdt”, verklaren de partijen in een persbericht. Hi-tech health company Naturalicious® is innovator op het gebied van gezonde...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid